300هزار بی‌خانمان در انگلیس !

 این نهاد انگلیسی اعلام کرد که تنها در سال گذشته میلادی 13 هزار تن به آمار این افراد اضافه‌ شده و این مساله ناشی از کمک ‌هزینه‌های دولتی و فقدان مسکن ارزان ‌قیمت می‌باشد.

پولی نیت مدیر اجرایی شلتر در گفت‌وگو با نشریه ایندیپندنت گفت: شوک‌آور است که تصور کنیم در انگلیس 300 هزار نفر بی‌خانمان هستند. این افراد شب‌ها را در سرمای خیابان گذرانده و بسیاری دیگر نیز در اتاق‌های کثیف با فرزندانشان زندگی می‌کنند.

جان هیلی وزیر مسکن کابینه در سایه انگلیس دراین ‌باره گفت که دولت بایستی از انتشار این آمار شرم کند.

وی گفت که افراد بی‌خانمان بایستی اسکان داده شوند و این در حالی است که بر اساس سیاست دولت محافظه‌کار، آمار ساخت‌و ساز مسکن به پایین‌ترین حد رسیده است.

نشریه خبری ایندیپندنت نیز پیشتر در گزارشی اعلام کرده بود که شمار خانواده‌های بی‌خانمان در انگلیس از سال 2010 میلادی تاکنون، 34 درصد افزایش داشته است.

ایندیپندنت در این گزارش نوشت که از آوریل سال 2016 تا مارس سال 2017، دست‌کم 69 هزار خانواده در انگلیس اعلام کرده‌اند که بی‌خانمان هستند.

بر اساس این گزارش در حال حاضر 77 هزار و 240 خانواده در انگلیس در مکان‌های موقت اسکان داده‌ شده‌اند که نسبت به شش سال گذشته 48 هزار و 240 تن افزایش داشته است.

این گزارش افزود که 78 درصد از خانواده‌هایی که در سرپناه موقت اسکان داده ‌شده‌اند، صاحب فرزند هستند و این بدین معناست که دست‌کم 120 هزار و 500 کودک در مکان‌های غیر امن و موقت زندگی می‌کنند.

دولت محافظه‌کار انگلیس از سال 2010 میلادی ضمن ایجاد مشوق‌هایی برای خرید مسکن، به شهرداری‌های این کشور فشار آورد تا ضمن تخلیه واحدهای مسکونی تحت اختیارشان، اقدام به فروش آن‌ها نمایند.

با این‌ حال منتقدین دولت بر این باورند که چنین سیاستی سبب گسترش خانواده‌های بی‌خانمان و ایجاد بحران در بخش مسکن شده است.

بر اساس گزارش ایندیپندنت، 4 هزار و 10 خانواده طی 12 ماه گذشته براثر سیاست‌های دولت انگلیس، بی‌خانمان شده‌اند که این رقم معادل افزایش 56 درصدی است.