رزمایش دریایی آمریکا و کره‌جنوبی در مرزهای کره‌ شمالی

رزمایش دریایی مشترک کره‌جنوبی و آمریکا روز شنبه در آب‎های نزدیک کره‌‌شمالی اغاز شد.

 

بنابه گزارش «آسوشیتدپرس» بسیاری از کارشناسان نظامی حضور سه ناو هواپیمابر آمریکا در این رزمایش هشداری آشکار به کره‌شمالی است.

کره‌جنوبی روز جمعه اعلام کرد که نیروی دریایی این کشور در رزمایش ناوهای هواپیمابر آمریکا در آبهای نزدیک کره‌ شمالی شرکت خواهد کرد.

وزارت دفاع آمریکا روز چهارشنبه گفته بود برای نخستین‌بار طی ده‌سال اخیر سه ناوهواپیمابر روز شبنه رزمایشی را در غرب اقیانوس آرام برگزار خواهند کرد.

به گفته «اسکات سوئیفت» فرمانده ناوگان آمریکایی در اقیانوس آرام، این رزمایش چهار روزه فرصتی نادر است که بتوان دو ناو را همزمان آموزش داد و حتی فرصتی کم نظیر که سه ناو همزمان در یک رزمایش حضور داشته باشند.

بنا به بیانیه ستاد نیرو‌های مسلح کره‌جنوبی ۷ کشتی جنگی کره‌جنوبی نیز همراه با ۱۴ کشتی جنگی آمریکا در این رزمایش دریایی شرکت خواهند کرد.

بیانیه ستاد مشترک نیروهای مسلح کره‌جنوبی تأکید می کند رزمایش دریایی مشتر ک آمریکا و کره‌جنوبی همچنین پاسخی به تحریکهای موشکی و هسته‌ای کره‌شمالی است و اعلام اینکه هرگونه توسعه برنامه موشکی و هسته‌ای کره‌شمالی با «نیرویی قاطع» خنثی خواهد شد.

پس از تحریم‎های یک‌جانبه آمریکا و شورای امنیت سازمان ملل علیه کره‌شمالی و رزمایش‎های تحریک‌آمیز آمریکا و کره‌جنوبی در مرز‌های کره‌شمالی و تهدید‌های دونالد ترامپ مبنی بر نابودی کامل کره‌شمالی، پیونگ‌یانگ بار‌ها تهدید کرده که با موشک‎های قاره‌پیما خود قلمرو آمریکا و به‌ویژه جزیره گوام را هدف قرار خواهد داد.