وزارت امور خارجه رژیم صهونیستی از سفارتخانههای خود در کشورهای غرب اروپا و آمریکا خواسته است تا درخصوص برنامهریزیهای رسانهای جدید پیشنهاداتی اعلام نمایند. این درخواست باتوجه به تنزل مداوم نگاه مردم اروپا و آمریکا به اسرائیل در دورههای اخیر صورت گرفته است.


به‌گزارش افکار و به نقل از روزنامه اسرائیلی بدیعوت آحورث، ‌ هفته گذشته وزارت امورخارجه رژیم صهیونیستی کنسولگری‌های خارجی خود را نیز ملزم کرد تا نسبت به نظرسنجی عمومی اقدام نمایند. از سوی دیگر نیز هر وزارتخانه لیستی از پیشنهادات و هزینه‌های اجرایی آن را برای بهبود چهره سیاسی اسرائیل اعلام کنند.


این روزنامه به پیشنهاد یکی از سفارتخانه های اروپایی اشاره کرده که وزارت خارجه آن‌ها را دریافت کرده است. در این پیشنهاد آمده است هشت گروه مشهور موسیقی و رقص اسرائیلی اقدام به برگزاری جشن‌هایی در دانشگاه‌های این کشور اروپایی کنند.


سفارتخانه دیگری نیز پیشنهاد داده است کتاب‌هایی پیرامون اوصاف و ویژگی‌هایی غذای اسرائیلی فرستاده شود تا چهره اسرائیل از طریق مزه کردن غذاهای لذیذ اسرائیلی عوض شود. دیگری پیشنهاد داده است از شرکت‌های متخصص معروف در امور روابط عمومی برای تبلیغات این رژیم استفاده شود. فرستادن شخصیت‌های معروف اسرائیلی که برنده جایزه نوبل شده‌اند و نویسندگان و هنرمندان برای انجام کارهای رسانه‌ای به خارج و ترجمه کتا‌ب‌های اسرائیلی به زبان‌های خارجی از دیگر پیشنهاد‌های مطرح شده است.


از سوی دیگر معاون وزیر خارجه اسرائيل دانی ایلون اعلام کرده است بخشی از بودجه بخش همکاریهای بینالمللی به کشورهای جهان سوم و درحال توسعه به عنوان مثال برای کمکهایی مانند کمکهای هنگام وقوع فجایع انسانی اختصاص داده میشود.