به گزارش العالم، سعيد شهابي گفت: دهها تن از شخصيت هاي ملي و ديني بحرين همچنان در معرض شديدترين انواع شکنجه قرار دارند و خانواده هايشان اخيرا اعلام کرده اند محل بازداشت آنها در داخل زندان را تغيير داده و محدوديت هاي آنها را بيشتر کرده اند.

وی با اشاره به اینکه حتی در گزارش بسیونی، رییس کمیته حقیقت یاب بحرین، نیز بر بی گناهی فعالان زندانی تأکید شده است، اظهار داشت: نگه داشتن این افراد در زندان با وجود بی گناهی آنها دلیلی بر غیرقابل اصلاح بودن رژیم حاکم است.

شهابی گفت: حتی توصیه های کمیته بسیونی به ویژه درباره متهمان به شکنجه زندانیان و سایر مردم بی گناه بحرین هرگز عملی نشد و نخواهد شد.

وی افزود: رأس هرم قدرت در بحرین یعنی پادشاه، به جای این که مرتکبان جنایت علیه مردم را محکوم کند اخیرا به رییس دستگاه امنیتی، که مسوول اصلی عملیات شکنجه در کشور است، ترفیع داده و وی را به ریاست شورای عالی دفاع منصوب کرده است.

دبیرکل جنبش آزادگان بحرین خاطرنشان کرد: زندانی کردن مردم و معترضان به دست رژیم آل خلیفه در شرایطی صورت می گیرد که ملت بحرین از احترام جهانیان برخوردار است و خواسته های قانونی خود را در نهایت بر رژیم حاکم تحمیل خواهد کرد.

وی اظهار داشت: ملت بحرین توانست رژیم را وادار به عقب نشینی در موضوع محاکمه ورزشکاران کند. همچنین دستیابی به برخی از حقوق طبیعی شان ناشی از مبارزه فراوان شهروندان بحرینی است.

شهابی افزود: مسوول تخریب های کنونی در بحرین جوانان نیستند بلکه مزدوران و اغتشاشگران وابسته به رژیم چنین اقداماتی را صورت می دهند و سایت های اجتماعی هر روز اخبار و دلایلی را مبنی بر مسوولیت و نقش مستقیم نیروهای اغتشاشگر وابسته به آل خلیفه منتشر می کنند.

وی اظهار داشت: نیروهای آل خلیفه با همکاری نیروهای اشغالگر عربستانی اقدام به تخریب مساجد و حسینیه ها می کنند و مزدوران رژیم بحرین در سراسر کشور به تخریب و ویرانی مشغول هستند.

شهابی تأکید کرد: تشکیل کمیته بسیونی تلاشی از سوی رژیم بحرین برای جلوگیری از هر گونه تحقیق بین المللی بود و تشکیل این کمیته با اشاره آمریکا و انگلیس صورت گرفت و با وجود این که کمیته بسیونی ساخته و پرداخته آل خلیفه بود اما به شدت رژیم را به دلیل ارتکاب جنایات محکوم کرد.

دبيرکل جنبش آزادگان بحرين گفت: پايداري مداوم ملت بحرين به ويژه پس از آنکه به طور قاطع ثابت شد که آل خليفه مرتکب جنايت عليه مردم بي دفاع اين کشور شده است، باعث شنيده شدن صداي بحريني ها در کميته هاي بين المللي از جمله کميته بين المللي حقوق بشر و ساير نهادهاي بين المللي شد. به همين دليل آنها در پي ارسال کميته هاي تحقيق به بحرين هستند.