وقنی آمریکا پشت آل سعود را برای منافع خود خالی می کند!

سفارت آمریکا در یمن اعلام کرد: طرفهای دخیل در بحران یمن، باید مانع کمک رسانی بشردوستانه هوایی و دریایی نشوند تا بحران گرسنگی و بیماری تشدید نشود.

سفارت آمریکا مدعی شد: باید با هماهنگی ائتلاف سعودی مراقبت و نظارت لازم انجام شود تا از محموله های بشردوستانه برای قاچاق موشکها استفاده نشود!

سفارت آمریکا در یمن همچنین خواستار از سرگیری مذاکرات صلح برای حل بحران یمن شد و از طرفهای مربوط به بحران یمن خواست که اجازه ورود محموله های تجاری و کمک های انسان دوستانه را به منظور مقابله با خطر گرسنگی و وبایی که یمن را به شکل فزاینده تهدید می کند، بدهند.

در بیانیه سفارت آمریکا بدون اشاره به جنایات ائتلاف تحت سرکردگی سعودی ها علیه ملت یمن و بدون توجه به حق دفاع مشروع ملت یمن در برابر این حملات ادعا شده است که حملات موشکی یمنی ها تهدید کننده امنیت بین المللی و نابود کننده تلاش های سازمان ملل برای گفتگو میان طرفهای درگیر است!

سفارت آمریکا خواستار از سرگیری مذاکرات صلح تحت نظارت سازمان ملل متحد با هدف دست یابی به راهکار سیاسی برای حل بحران و فراهم کردن کمک های بشردوستانه ملت یمن شد.

این درحالی است که سازمان های بین المللی زیادی طی روزهای اخیر تصمیم ائتلاف تحت سرکردگی آل سعود برای بستن همه مبادی یمن را محکوم کرده اند و آنرا افزایش دهنده رنج غیرنظامیان دانسته اند.

همزمان سازمان ملل درباره بزرگترین خطر گرسنگی دنیا در چند دهه اخیر در یمن اگر ائتلاف تحت سرکردگی آل سعود اجازه کمک رسانی به یمن را ندهد، هشدار داد و اعلام کرد که این گرسنگی جان میلیون ها نفر را خواهد گرفت.

در همین حال کمیته بین المللی صلیب سرخ خواستار گشوده شدن همه مرزها با یمن برای ورود مواد غذایی و بهداشتی و پزشکی به ملت یمن شد.