تردید  لبنانی‌ها درباره صحت اظهارات حریری

بسیاری از مردم لبنان، عربستان سعودی را عامل استعفای نخست وزیر کشورشان می‌دانند و بر این باورند حریری برخلاف میل خود در این کشور حضور دارد.  

سعد حریری، نخست وزیر لبنان که چندی پیش در عربستان سعودی از سمت خود استعفا کرد، دیروز در مصاحبه تلویزیونی خود اطمینان داد از آزادی عمل برخوردار است. او وعده سفر به بیروت را در چند روز آینده داد و احتمال پس گرفتن استعفایش را مردود ندانست. اما در لبنان با تردید به اظهارات سعد حریری نگریسته می‌شود.

گزارشگر این شبکه گفت: لبنانی‌ها دلیل استعفای سعد حریری نخست وزیر کشورشان را درک نمی‌کنند و این فضا از یک هفته پیش بر لبنان حاکم شده است. استعفای نخست وزیر در چهارم ماه نوامبر مردم لبنان را شوکه کرده است. برخی بر این باورند عربستان سعودی عامل استعفای حریری بوده است و او برخلاف میلش در این کشور حضور دارد.

فرانس ۲۴ بخشی از سخنان یک شهروند لبنانی را پخش کرد. او گفت: به نظر من حریری راحت نبود. حریری در بازداشت به سر می‌برد. اما امروز بازگشت نخست وزیر به لبنان از همه چیز مهم‌تر است. ما می‌خواهیم که حریری هم اکنون به کشور بازگردد.

یک شهروند دیگر گفت: اگر حریری می‌خواست استعفا کند می‌بایست این اقدام را در لبنان صورت می‌داد. همه اتفاقاتی که شاهدش بودیم، غیرعادی بوده است. او باید برای استعفا از سمت خود به لبنان بازگردد.