باسیل: نشانه آزادی حریری بازگشت او به لبنان است

 جبران باسیل وزیر خارجه لبنان در گفتگو با شبکه آمریکایی «CNN» با بیان اینکه تنها نشانه عینی آزادی حریری، بازگشت وی به لبنان و اعلام استعفا از خاک این کشور است، گفت: پس از بازگشت حریری به لبنان، همه سردرگمی‌ها پایان می یابد.

بر اساس این گزارش، وی افزود: ما منتظریم حریری نهایتا تا روز چهارشنبه به لبنان بازگردد و بدین ترتیب از جزئیات استعفای وی مطلع شویم. ما یک کشور دموکراتیک هستیم که در آن، مقامات سیاسی با آزادی تصمیم می گیرند. 

باسیل همچنین در پاسخ به سؤالی پیرامون این مسأله که آیا حریری آزاد است و با میل و اراده خود اقدام به استعفا کرده، گفت: تنها نشانه عینی آزادی حریری، بازگشت وی به لبنان و اعلام استعفا از خاک این کشور است. این همان چیزی است که حقیقت را آشکار خواهد ساخت و به سردرگمی های مردم لبنان پایان خواهد داد. 

وزیر خارجه لبنان ادامه داد: لبنان تاکنون علیه هیچ کشوری اعلام جنگ نکرده است. امروز نیز بخش های مختلف لبنان ازجمله ارتش، دولت و نهادهای دولتی در حال بازیابی قدرت خود هستند تا کشور به ثبات نهایی دست پیدا کند. ما تاکنون به ثبات دیگر کشورها تعدی نکرده ایم. این را باید بگویم که هر نوع تعدی به ثبات لبنان تنها در مرزهای این کشور باقی نمی ماند و دیگر کشورهای همجوار را نیز دربر می گیرد.