وضعیت اسرائیل بهتر از گذشته شده است

سفیر سابق رژیم صهیونیستی در آمریکا و معاون کنونی نخست‌وزیر این رژیم در مصاحبه با رسانه آمریکایی اظهاراتی درباره شرایط کنونی منطقه برای این رژیم مطرح کرد.

«مایکل اورن» به وال استریت ژورنال، از پیامدهای تحولات و ناآرامی‌های ناشی از «بهار عربی» برای رژیم صهیونیستی پرداخت و گفت: «وضعیت و جایگاه اسرائیل در جهان بیشتر از هر زمان دیگری در تاریخ موجودیت‌مان (تاسیس اسرائیل)، بهتر است».

سفیر سابق رژیم صهیونیستی در آمریکا البته به چالش‌هایی که در حال حاضر برای این رژیم وجود دارد، هم اشاره کرد و از ایران و حزب‌الله نام برد.

او گفت: «حزب‌الله حداقل 130 هزار موشک دارد و قادر به هدف قرار دادن همه شهرهای اسرائیل شامل ایلات است. ما باید روی این فرض عمل و اقدام کنیم که حزب‌الله و ایران در حال تقویت توانمندی‌هایشان هستند تا یک روزی آنها را علیه ما استفاده کنند. آنها دارند همه این توانمندی‌هایشان را برای استفاده علیه ما نگه می‌دارند».

معاون کنونی نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی، با اشاره به تحولات منطقه، ادعای بی اساسی درباره همراهی واشنگتن و تهران برای مقابله با داعش عنوان کرد.

مایکل اورن مدعی شد: «یکی از بزرگ‌ترین تراژدی‌ها درباره ائتلاف بین‌المللی علیه داعش آن بود که به صورت دوفاکتو و عملا، ایران، روسیه، (بشار) اسد و آمریکا را در یک جبهه و صف (مشترک) قرار داد و وضعیتی را پدید آورد که در نهایت به نفع اسد و ایرانی‌ها شد. ما باید با عواقب این موضوع، خواه ناخواسته بوده باشد یا نبوده باشد، گلاویز شویم».