حمله شدید تروریستها به حومه دمشق دفع شد/ آخرین وضعیت آزادسازی سوریه

یک منبع میدانی گفت ارتش سوریه بیشتر نقاطی را که تروریست‌ها در اطراف اداره تره‌بار شهر حرستا در حومه دمشق در پی حمله شدید اخیر خود به آن نفوذ کرده بودند،‌بازپس گرفت.

این منبع افزود نیروهای مدافع این منطقه و نیروهای پشتیبان توانستند این حمله شدید را دفع کرده و نقاطی که تروریست‌ها رخنه کرده بودند، به محاصره خود درآورند. عملیات ارتش برای بیرون راندن تروریست‌های مهاجم همچنان ادامه دارد و ادعای رسانه‌های حامی آنها مبنی بر نفوذ به مناطق همجوار اداره تره‌بار صحت ندارد.

این نبردها به هلاکت ده‌ها تروریست از گروه‌های تروریستی تکفیری فیلق الرحمن و تحریرالشام از جمله ثائر قویدر ملقب به ابوخالد سرکرده آنچه تیپ دهم فیلق الرحمن خوانده شده و تمام اعضای گروه تحت فرماندهی‌اش منجر شده است.

نیروی هوای نقش بزرگی در مهار حمله گروه‌های تروریستی به حرستا ایفا کرد به طوری که جنگنده‌ها، کاروان‌های تروریست‌ها را که از مناطق عربین و مدیرا در عمق غوطه شرقی حرکت کرده بودند،‌در هم کوبیدند و مانع ورود آنها به منطقه عملیاتی در حرستا شدند، نیروی هوایی همچنان به حملات خود علیه تروریست‌ها ادامه می‌دهد.

گروه‌های تروریستی فیلق الرحمن و  احرارالشام به سرکردگی جبهه النصره دو روز پیش حملات شدید و ناگهانی خود به ساختمان‌های اداره تره‌بار بین شهرهای‌ حرستا،‌عربین و مدیرا را از طریق منفجر کردن یک خودروی بمب‌گذاری شده و پس از آن نفوذ و حمله آغاز کردند به طوری که درگیری‌های شدیدی رخ داد.

اداره تره‌بار از مهمترین بخش‌های تحت کنترل ارتش سوریه در حومه شرقی دمشق است که تمام گروه‌های تروریستی غوطه شرقی طی سال‌های گذشته بارها برای  اشغال آن تلاش کرده‌ بودند که تمام تحرکات آنها شکست خورد.

این در حالی است که گروه‌های تروریستی به حملات خمپاره‌ای و موشکی خود به دمشق ادامه دادند که طی آن محله‌های العباسیین، دمشق القدیمه، السویقه، عش‌الورور، جرمانا و میدان السبع بحرات هدف قرار گرفت که در نتیجه آن هفت شهروند سوری از جمله دو کودک شهید و 48 نفر دیگر زخمی شدند.

در شمال سوریه هم ارتش و همپیمانان به عملیات نظامی خود در حومه شمالی و شمال شرقی حماه ادامه می‌دهند به طوری که بیش از 10 روستا و شهرک را طی دو روز گذشته آزاد کردند که مهمترین آنها الربیعیه، قصرشاوی،‌الجمیله‌،عرفه و ربده بوده است که گروه‌های تروریستی در آن استحکامات  ایجاد کرده بودند.

در شرق سوریه نیز ارتش سوریه و همپیمانان آنها عملیات آزادسازی کامل شهر البوکمال در حومه دیرالزور را ادامه می‌دهند به طوری که شدیدترین درگیری‌ها در آن جریان دارد، تروریست‌ها برای حفظ آخرین دژ خود به آب و آتش می‌زنند،‌چرا که از رفتن به سمت صحرای باز در مرزهای عراق که آنها را در معرض حملات جنگنده‌ها قرار می‌‌دهد،وحشت دارند.

به گفته یک فرمانده میدانی، ارتش و همپیمانان به عملیات دورزدن و محاصره تروریست‌‌های داعشی در البوکمال روی آورده‌‌اند تا آنها را وادار به فرار یا تسلیم کنند.

خبر دیگر اینکه گروه‌های تروریستی تکفیری از صبح امروز شهرک‌های فوعه و کفریا در حومه شمالی ادلب را که همچنان در محاصره خود دارند، هدف حملات خود قرار می‌دهند که به زخمی شدن شماری از شهروندان منجر شده  است.