به گزارش مشرق، ايسنا به نقل از خبرگزاري فرانسه نوشت: لئون پانهتا، وزير دفاع آمريكا در بيانيهاي گفت: ميشله فلورنوي، معاون وزير دفاع آمريكا در امور سياستگذاري امروز (سهشنبه) تصميم خود را براي استعفا به منظور بازگشتن به زندگي شخصي خود اعلام كرد.

در این بیانیه نوشته شد: فلورنوی، که تا چند روز دیگر ۵۱ ساله می‌شود، تصریح کرد که تنها امور شخصی و ملاحظات خانوادگی انگیزه وی برای استعفا هستند.

سخنگوی وزارت دفاع آمریکا اعلام کرد، هم فلورنوی و هم همسر وی که مقام معاون وزیر در امور کهنه سربازان را عهده‌دار بود، از زمان به ریاست‌جمهوری رسیدن باراک اوباما در سال ۲۰۰۹ به این مناصب در دولت آمریکا رسیدند و حاضر بودند تا با اختصاص زمان بیشتری به سه فرزند خود تعادل را در زندگی خود ایجاد کنند.

به گفته وزیر دفاع آمریکا، فلورنوی پذیرفته تا اوایل سال آینده به کار خود ادامه دهد تا فرصتی ایجاد شود تا برای سمت خود که در رده سوم مناصب غیرنظامی پنتاگون است، جانشین مناسبی پیدا شود.

لئون پانه‌تا خاطرنشان ساخت: فلورنوی یک مشاور ارزشمند بوده که کمک زیادی به راهنمایی باراک اوباما درخصوص رویکرد در قبال جنگ‌های عراق و افغانستان و همچنین فرآیند بازبینی استراتژی که به کاهش‌های بودجه دفاعی شکل می‌دهد، کرده است.

از ميشله فلورنوي اغلب به عنوان يكي از گزينههاي رسيدن به مقام وزارت دفاع آمريكا ياد ميشد و ممكن بود در صورت پيروزي اوباما در انتخابات رياستجمهوري سال آينده و استعفاي لئون پانهتا، به اين مقام دست پيدا كند.