اتهام جدید سعودی ها به قطر

روزنامه سعودی «عکاظ»، به نقل از منابع آگاه عربی مدعی شده است که قطر  برای انجام عملیات های تروریستی در عربستان و امارات برنامه ریزی کرده است.

بر اساس این ادعا «تمیم بن حمد» ۷۵ میلیون ریال سعودی برای انجام عملیات های تروریستی در عربستان و امارات بودجه در نظر گرفته بوده است. به این ترتیب  تنها ۲ روز بعد از انتشار فهرست گروه های تروریستی مورد حمایت دوحه به وسیله عربستان، امارات، مصر و بحرین، طرح امیر قطر کشف شده است.

این روزنامه ضمن تروریست نامیدن  «سعد الفقیه» فعال حقوق بشری عربستانی و از معارضان آل سعود، مدعی شده است که قطر با همکاری الفقیه در تلاش برای انجام چنین عملیاتی بوده است و این اولین بار نیست که نام الفقیه با عملیات های تروریستی در عربستان گره خورده او پیش از این هم به همکاری با القاعده در انجام عملیات های تروریستی متهم شده بود.

روزنامه عکاظ در ادامه گزارش داده که دوحه تلاش کرده مزدورانی را از کنیا و سومالی برای انجام عملیات های تروریستی در عربستان و امارات به خدمت بگیرد و «محمد اتم» مرد دوم گروهک «حرکه الشباب المجاهدین» یکی از این افراد بوده که نامش در فهرست افراد و گروه های تروریستی مورد حمایت دوحه هم ذکر شده است.

این روزنامه نوشته که این گزارش تنها چندساعت بعد از هشدار آمریکا نسبت به وجود عملیات تروریستی در امارات و عربستان منتشر شده است و نشان دهنده ارتباط قطر با این تهدیدهاست.