افزایش تلفات ناشی از سقوط هواپیما‌های نظامی آمریکا در سال ۲۰۱۷

تعداد نظامیان کشته شده در جریان سقوط هواپیما‌های آمریکا در سال ۲۰۱۷ در قیاس با سال گذشته رشد چشمگیری داشته است.  این مسئله درست چند روز پس از کشته شدن سه ملوان آمریکایی در جریان سقوط هواپیمایی در دریای فیلیپین مطرح شده است.

تا نوامبر سال جاری میلادی، ۲۲ هواپیمای نظامی آمریکا حین پرواز در عملیات غیر رزمی سقوط کرده‌اند. این رقم در مقایسه با مدت مشابه پارسال ۳۸ درصد افزایش یافته است.

بر این اساس، سی و هفت نظامی آمریکا در جریان این سوانح کشته شده‌اند. شمار تلفات کنونی ۱۳۰ درصد بیشتر از تعداد نظامیان کشته شده در سقوط‌های غیر رزمی سال قبل است.

تازه‌ترین سانحه چهارشنبه گذشته هنگامی رخ داد که یک هواپیمای «سی -۲‌ای گری هاند» در نزدیکی سواحل اوکیناوا سقوط کرد. در جریان این حادثه هشت تن از یازده مسافر و خدمه نجات یافتند، اما تلاش برای یافتن سه ملوان ناپدپدید شده این حادثه روز جمعه بی‌سرانجام پایان یافت.

همچنین نیروی دریایی آمریکا به دلیل مجموعه‌ای از حوادث در عرصه دریا نیز خسارت دیده  به طوری‌که دستکم پنج تصادف و برخورد شدید که کشتی‌های نیروی دریایی آمریکا در آن نقش داشتند از ژانویه به این سو، رخ داد و در دو مورد آن، نظامیان آمریکا کشته شدند.

در ماه ژوئن ناو «یو اس اس فیتز جرالد» با یک کشتی باری در سواحل ژاپن برخورد کرد. در آن حادثه هفت ملوان کشته شدند. در ماه اوت نیز ناوشکن موشک انداز «یو اس اس مک کین» با یک نفتکش در ۵۰ مایل دریایی شرق سنگاپور برخورد کرد که در جریان آن ۱۰ ملوان آمریکا کشته شدند.

 در خاتمه این مطلب آمده است: ریشه وقوع این سوانح به موضوع مورد بحث برنامه‌های خبری و کنگره آمریکا مبدل شده است. در این میان، برخی به خستگی و روحیه کم نیرو‌های آمریکایی اشاره می‌کنند در حالی که دیگران سال‌ها کاهش بودجه را سبب این سوانح می‌دادند.

«جان مک‌کین» سناتور جمهوری خواه ایالت آریزونا  و رئیس کمیته نیرو‌های مسلح آمریکا به تازگی در صحن مجلس با انتقاد از این مسئله گفت: «تعداد تلفات ما در طول تمرینات از کشته‌هایمان در نبرد بیشتر است.»