واکنش ترامپ به آزمایش موشکی کره شمالی

به دنبال پرتاب یک موشک بالستیک قاره پیما توسط کره شمالی، «دونالد ترامپ» رئیس جمهوری آمریکا در واکنش به این آزمایش موشکی در جمع خبرنگاران حاضر در کاخ سفید گفت که آمریکا «موقعیت کنونی در کره شمالی را تحت کنترل خواهد گرفت».

ترامپ در این باره گفت: «ما مراقب این وضعیت خواهیم بود» و افزود که کره شمالی «در موقعیتی است که ما آن را تحت کنترل خواهیم گرفت».

پنتاگون نیز روز سه شنبه خبر پرتاب یک موشک بالستیک قاره پیما توسط دولت کره شمالی را تأیید کرد.

ژنرال «جیمز ماتیس» وزیر دفاع آمریکا در گفتگو با خبرنگاران گفت که آزمایش موشکی کره شمالی «در ارتفاعی بالاتر از موشکهای پرتاب شده قبلی انجام شده است».

ماتیس این اظهارات را در نشستی با حضور دونالد ترامپ، «پل رایان» سخنگوی مجلس نمایندگان و «مک کانل» رهبر اکثریت مجلس سنا بیان کرد. وزیر دفاع آمریکا همچنین مدعی شد که کره شمالی از این توان برخوردار است که با یک موشک بالستیک قاره پیما «هر نقطه ای در جهان» را هدف حمله موشکی خود قرار دهد.

سرهنگ «راب منینگ» سخنگوی پنتاگون نیز به خبرنگاران گفت که موشک پرتاب شده توسط پیونگ یانگ از «منطقه ای موسوم به ساین نی (Sain Ni) پرتاب شده و پس از طی مسافتی بالغ بر ۱۰۰۰ کیلومتر در دریای ژاپن و در محدوده منطقه انحصاری اقتصادی ژاپن فرود آمده است».

منینگ در ادامه افزود که «فرماندهی پدافند هوایی آمریکای شمالی (NORAD) پرتاب این موشک توسط کره شمالی را تهدیدی علیه آمریکای شمالی، قلمرو آمریکا و متحدان این کشور قلمداد نمی کند».