سی ان ان دست ترامپ را در حنا گذاشت

به دنبال حملات لفظی مکرر «دونالد ترامپ»، رئیس جمهور آمریکا به رسانه ها، شبکه خبری سی ان ان اعلام کرد مقر ریاست‌جمهوری را تحریم می کند و در مراسم سالانه کریسمس کاخ سفید شرکت نخواهد کرد.

یک سخنگوی سی ان ان اعلام کرد: «سی ان ان در مراسم کریسمس امسال کاخ سفید شرکت نخواهد کرد. به دنبال حملات مکرر رئیس جمهور آمریکا به آزادی رسانه ها و بخصوص شبکه سی ان ان، ما معتقدیم دلیلی ندارد به عنوان مهمانانی که از ما دعوت شده است، این مراسم را با دونالد ترامپ جشن بگیریم.»

سخنگوی این شبکه امریکایی افزود: با وجود اینکه در مراسم کاخ سفید شرکت نمی کنیم، اخبار مربوط به آن را پوشش می دهیم.

به دنبال این اظهارات، «سارا سندرز»، سخنگوی کاخ سفید از این تصمیم شبکه سی‌ان‌ان استقبال کرد و گفت: کریسمس چه زود آمد! در نهایت، اخبار خوبی از سی ان ان شنیدیم!

از زمان ورود ترامپ به کاخ سفید، سی ان ان یکی از اهداف حملات لفظی او علیه رسانه‌ها بوده است. وی بارها این شبکه را به انتشار «اخبار جعلی» متهم کرده است. جنگ لفظی ترامپ و شبکه سی ان ان در روزهای اخیر به شدت تشدید شده است. ترامپ روز یکشنبه در حساب توییتر خود نوشت: «فاکس نیوز در آمریکا مهم تر از سی ان ان است. اما در خارج از آمریکا، سی ان ان همچنان یکی از منابع اصلی اخبار جعلی است و آنها کشور ما را در جهان خیلی بد نشان می دهند. جهان خارج نمی تواند حقیقت را از این شبکه تماشا کند.

به دنبال انتشار این توییت تحقیرآمیز از سوی ترامپ، مقامات سی ان ان آن را محکوم کردند. سی ان ان در واکنش به آن در حساب توییتر نوشت: این وظیفه ما نیست که آمریکا را به جهان خوب نشان دهیم؛  وظیفه شماست! ما فقط اخبار را گزارش می کنیم.

دونالد ترامپ پیش از این هم برای تحقیر شبکه سی ان ان یک فیلم جعلی در حساب توییتر خود منتشر کرد که در آن وی یک مرد که لوگوی سی ان ان را دارد به شدت کتک می زند. انتشار این فیلم انتقاد بسیاری از قانونگذاران آمریکا را به دنبال داشت و عده زیادی از آنها این اقدام دونالد ترامپ را یک رسوایی برای نظام ریاست جمهوری خواندند.