پوتین بر حمایت روسیه از آرمان فلسطین تاکید کرد

 ولادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه با ارسال پیامی برای محمود عباس رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین، ضمن تبریک روز جهانی همبستگی با ملت فلسطین، بر آمادگی کشورش برای کمک به از سرگیری مذاکرات فلسطین و رژیم صهیونیستی تاکید کرد.

پایگاه اینترنتی رسمی کاخ کرملین اعلام کرد، ولادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه به مناسبت روز جهانی همبستگی با ملت فلسطین پیامی برای محمود عباس رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین ارسال و بر موضع روسیه در قبال مسئله فلسطین تاکید کرد. 

در متن این پیام آمده است: جناب رئیس، تبریک خالصانه ما را به مناسبت روز جهانی همبستگی با ملت فلسطین بپذیرید... در اینجا مایلم بر موضع اصولی روسیه مبنی بر حمایت از حل جامع و عادلانه و دائمی مسئله فلسطین بر اساس قوانین به رسمیت شناخته شده بین المللی که باید به تشکیل کشور فلسطین در مرز‌های سال ۱۹۶۷ به پایتختی شرق قدس و همزیستی با همسایگان منجر شود، تاکید کنم.  

رئیس جمهور روسیه در پیام خود تاکید کرد روسیه و فلسطین روابط دوستانه دیرینه و همکاری متقابل با یکدیگر دارند و روسیه همیشه برای حمایت از آرمان فلسطین تلاش می‌کند.  

ولادیمیر پوتین تاکید کرد روسیه به عنوان عضو دائم شورای امنیت سازمان ملل و عضو کمیته چهارجانبه ویژه صلح خاورمیانه، برای کمک به ازسرگیری مذاکرات فلسطین و اسرائیل و احیای وحدت فلسطینیان آمادگی دارد.  

پوتین در پایان بر «ادامه کمک‌های جامع به مقامات فلسطینی برای تقویت نهاد‌های حکومتی و حل مشکلات اجتماعی و اقتصادی کنونی تاکید و از صمیم قلب برای محمود عباس سلامتی و موفقیت و برای ملت فلسطین رفاه و شکوفایی آرزو کرد.»