اظهارات عجیب نخست وزیر عراق در مورد روباه پیر!

حیدر العبادی نخست وزیر عراق در کنفرانس مطبوعاتی مشترک با ترزا می‌ همتای انگلیسی خود در بغداد تصریح کرد، حضور امروز ترزا می‌ نخست وزیر انگلیس در بغداد، که اولین سفر او به عراق به شمار می‌آید نشان از حمایت انگلیس از عراق در نبرد با تروریسم است، روابط میان دو کشور شاهد پیشرفت‌های ملموسی است، به ویژه شاهد مواضع دولت انگلیس در حمایت از عراق در مبارزه با تروریسم هستیم که این حمایت در قالب ائتلاف بین المللی انجام می‌شود، چنانچه در بخش آموزش نیرو‌های عراقی، تامین پوشش هوایی نیرو‌های میدانی عراق، حمایت اطلاعاتی از نیرو‌های عراقی، حمایت‌های لجستیک و حمایت در حوزه حقوق بشر و بازگرداندن ثبات به مناطق آزاد شده در عراق نیز شاهد کمک‌های این کشور هستیم.  

او افزود امروز درباره تقویت روابط میان دو کشور و دو ملت، توسعه همکاری‌ها و هماهنگی‌ها و تقویت عراق متحد تبادل نظر داشتیم.

حیدر العبادی با ابراز خرسندی از حفظ وحدت ارضی عراق گفت ما از این پس برای مبارزه با اندیشه‌ها و افکار تروریسم و مقابله با شکل‌گیری گروه‌های تروریستی دیگر در عراق و منطقه، ماموریت اساسی داریم. در عراق توانستیم با تکیه بر جانفشانی مردم، شجاعت نیرو‌های مسلح قهرمان اعم از نیرو‌های نظامی، نیروهای مردمی و نیروهای عشایر که دوشادوش نیرو‌های ارتش، پلیس و دیگر نیرو‌های رسمی کشور جنگیدند، تمامی شهر‌ها را آزاد کنیم. در همین مدت ایستادگی سازمان ملل متحد در کنار ما و حمایت این نهاد بین المللی از نیرو‌های مسلح و مردم عراق در مبارزه با داعش، اقدام مهمی بوده است. عراق در پی ورود به مرحله نوینی از سازندگی و سرمایه گذاری است. ما در این زمینه و درباره پویایی روابط اقتصادی و تجاری میان دو کشور، تشویق بازگانان، کارفرمایان و شرکت‌های انگلیسی به سرمایه گذاری و فعالیت در عراق و سهیم شدن در بازسازی و بازگرداندن ثبات و امنیت به عراق، با خانم نخست وزیر تبادل نظر داشتیم.