روسیه نیرو‌های نظامی خود را از سوریه خارج می‌کند؟

نیکلای پاتروشف، رئیس شورای امنیت ملی روسیه، اعلام کرد مسکو مراحل مقدماتی برای کاهش حضور نظامی خود را در سوریه آغاز کرده است. با این‌حال، او درباره زمان‌بندی خروج نیرو‌های نظامی روسیه از سوریه اظهار نظر نکرد و فقط گفت: این برنامه هنگامی که آماده شود، اجرا خواهد شد.

مسکو پیش از این اشاره کرده بود پیشرفت‌ها در شکست گروه تروریستی داعش در سوریه به معنای کاهش نیاز به پشتیبانی هوایی برای نیرو‌های مسلح سوریه است که حضور نظامی این کشور در سوریه را نیز کاهش خواهد داد.

روسیه در سال ۲۰۱۵ به درخواست سوریه و به سبب تهدید‌ها از جانب گروه‌های تروریستی، نیرو‌های نظامی خود را در این کشور مستقر کرد. ارتش سوریه توانست با کمک روسیه، شرایط را تغییر دهد و مناطق بسیاری را که در اشغال تروریست‌ها بودند، بازپس گیرد. مسکو اعلام کرد لغو محاصره دیرالزور در شرق سوریه دستاورد بزرگی برای این عملیات بود و پیروزی بر تروریست‌ها در این کشور را تضمین کرد.

مسکو اعلام کرده است پیروزی بر داعش به معنای این است که مردم سوریه اکنون می‌توانند کمک‌های بشردوستانه دریافت کنند و به زندگی خود که در جنگ شش ساله به کلی مختل شده بود، بازگردند.