ترامپ هنوز درباره انتقال سفارت تصمیم نهایی را نگرفته است !

جرد کوشنر، داماد دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا و مشاور ویژه او در ارتباط با صلح خاورمیانه امروز در سخنانی در مؤسسه سابان، گفت: برای حل مشکلات در خاورمیانه با توجه به اتفاقاتی که در آنجا در حال رخ دادن است -مانند داعش، جاه طلبی های هسته ای ایران(!) و یا گروه های افراطی- به این نتیجه می رسید که مساله صلح میان فلسطینی ها و اسرائیل امری است که باید اولویت داده شود تا دیگر مشکلات نیز در کنار آن به شکل بهتری حل شوند. و برای همین این مساله را رئیس جمهور (ترام‍‍پ) در اولویت کارهای خود قرار داده است و می خواهد راه حلی برای آن پیدا کند.

داماد ترامپ در ادامه اظهاراتش در مرکز سابان مدعی شد: با بروز پیشرفت ها و تحولات در خاورمیانه، بسیاری از کشورهای این منطقه، خواستار رسیدن به اهداف جدید و مشترکی بوده اند. آنها اکنون با نگاه کردن به تهدیدات در منطقه و با در نظر گرفتن شرایط جدید اکنون این کشورها به این نتیجه رسیده اند که اسرائیل، نسبت به 20 سال گذشته، متحد بهتری برای آنها به شمار می رود و این مساله به سبب وجود ایران، داعش و افراطی گری است.

کوشنر افزود: ترامپ هنوز تصمیم نهایی درباره اعلام بیت المقدس به عنوان پایتخت اسرائیل اتخاذ نکرده است و همچنان در حال بررسی مسائل گسترده مختلف در این باره است.