اصلا چیزی به نام اسرائیل وجود ندارد که بخواهد پایتختی داشته باشد

اسماعیل هنیه، رئیس دفتر سیاسی جنبش مقاومت اسلامی فلسطین (حماس) در کنفرانس مطبوعاتی تاکید کرد: تصمیم دولت آمریکا برای به رسمیت شناختن قدس به عنوان پایتخت آنچه رژیم صهیونیستی نامیده می شود، تصمیمی ظالمانه و خصمانه است.

وی در کنفرانس مطبوعاتی تاکید کرد: امروز در برابر نقطه عطف تاریخی قرار داریم و فلسطین و قدس از این نقطه عطف تاریخی عبور می کنند.

اسماعیل هنیه گفت: اصلا چیزی به نام اسرائیل وجود ندارد که بخواهد پایتختی داشته باشد. با به رسمیت شناخته شدن قدس به عنوان پایتخت اسرائیل از سوی آمریکا، دیگر چیزی به نام قرارداد و توافقنامه بین‌المللی وجود ندارد و همه اینها برای همیشه دفن شدند.

رئیس دفتر سیاسی جنبش حماس تاکید کرد قدس، یکپارچه است و بخش شرقی و غربی ندارد؛ بلکه شهری فلسطینی، عربی و اسلامی و پایتخت دولت فلسطین است. تنها با یک انتفاضه جدید می‌توان با سیاست جدید آمریکا و اسرائیل در قبال قدس مقابله کرد.

گفتنی است، شب گذشته دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور آمریکا در یک سخنرانی رسمی در کاخ سفید اعلام کرد قدس را به عنوان پایتخت اسرائیل به رسمیت می‌شناسد. این اقدام ترامپ واکنش‌های مقامات مختلف جهان را در پی داشته است.

انتهای پیام/