به گزارش مهر، برگزاری کنفرانسی در زمینه حمایت از محیط زیست در مناطق اشغالی ۱۹۴۸، تجدید نظر رژیم صهیونیستی در تصمیم جنجال برانگیز در خصوص پل باب المغاربه، سفر وزیر جنگ رژیم اسرائیل به آمریکا با موضوع تحرکات ضد ایرانی و وخامت اوضاع اقتصادی تشکیلات خودگردان از محورهای مهم رسانه های اسرائیلی در روز پنجشنبه است.

رادیو رژیم اسرائیل

این رسانه نوشت مدیرکل سازمان گرین بیس که در زمینه حمایت از محیط زیست در خاورمیانه فعال است، از مصر، اسرائیل و ترکیه خواست توافقنامه کاهش گازهای گلخانه ای را اجرا کنند.

رادیو اسرائیل به نقل از اوگار اوزسمی در جریان کنفرانس امور محیط زیست در شهر ساحلی اشدود در فلسطین اشغالی اعلام کرد منطقه خاورمیانه ممکن است به صحرا تبدیل شود، همچنین احتمال وقوع جنگها به سبب کاهش منابع آبی و غذایی، نفت و گاز وجود دارد.

روزنامه یدیعوت آحارونوت

این روزنامه نوشت اسرائیل تصمیم گرفت برای جلوگیری از بحرانی شدن اوضاع منطقه، پل باب المغاربه را باز کند.

یدیعوت آحارونوت افزود بنیامین نتانیاهو نخست وزیر اسرائیل در نشست کابینه امنیتی تصمیم گرفت پل باب المغاربه را پس از تصمیم شهرداری قدس اشغالی برای بستن آن به بهانه اینکه به سبب احتمال فروپاشی و شعله ور شدن، خطری برای عابران است، بگشاید.

این روزنامه نوشت شهردار صهیونیست قدس نیز در این جلسه حضور داشت که مقرر شد تعمیراتی در پل از طریق آغشته کردن آن به ماده ویژه ای که مانع آتش گرفتن آن می شود، و همچنین به گونه ای که خطری برای عابران ایجاد نکند، تعمیراتی در آن صورت گیرد.

این روزنامه نوشت تسریع در گرفتن این تصمیم و بازگشایی پل، برای نتانیاهو مهم بود، چون موضوع حساسی است و منجر به بروز هرج و مرج و شعله ور شدن آتش درگیریها در هر نقطه ای خواهد شد، گذشته از آنکه اردن و مصر هم درباره تخریب این پل هشدار داده بودند.

در پی تصمیم شهرداری قدس اشغالی وابسته به رژیم صهیونیستی برای بستن باب المغاربه، برخی از اعضای افراطی کنیست(پارلمان) رژیم صهیونیستی وابسته به حزب ملی گرای یهودی خواستار یورش به مسجدالاقصی و رسیدن به منطقه میدان البراق و باب المغاربه شده بودند.
اشغالگران از زمان اشغال قدس در سال ۱۹۶۷ از این پل برای یورش به مسجدالاقصی استفاده می کنند و اجازه استفاده مسلمانان از این پل را هم نمی دهند.

روزنامه معاریو

این روزنامه از تشدید تلاشهای ضد ایرانی رژیم صهیونیستی و سفر ایهود باراک وزیر جنگ این رژیم به آمریکا برای هماهنگی بیشتر در این زمینه خبر داد.

به گزارش مهر، معاریو در این زمینه از دیدارهای مکرر ایهود باراک وزیر جنگ رژیم صهیونیستی با مسئولان دولت آمریکا خبر داده و آن را نشان دهنده هماهنگی و همکاری تل آویو و واشنگتن درباره رویارویی با برنامه هسته ای ایران و افزایش هماهنگی اسرائیل در این زمینه دانسته است.

بر اساس این گزارش، باراک پایان هفته جاری با باراک اوباما رئیس جمهوری آمریکا در پی برگزاری کنفرانس جنبش اصلاحات یهودی در واشنگتن دیدار خواهد کرد.

وزیر جنگ رژیم صهیونیستی دو هفته پیش در سخنانی در واشنگتن گفته بود اسرائیل باید در هر اقدام یا تصمیمی مرتبط با برنامه هسته ای ایران با آمریکا و دیگر کشورهای غربی همکاری کند و در این زمینه هماهنگی داشته باشد.

روزنامه هاآرتص

این روزنامه هم نوشت تشکیلات خودگردان با بحران اقتصادی خطرناکی روبرو شده است.

هاآرتص افزود تشکیلات خودگردان فلسطین با بحران اقتصادی خطرناکی روبرو شده که گزارشهای سابق درباره شکوفایی اقتصادی را نقض می کند و با ادعاهای سلام فیاض(نخست وزیر انتصابی ابومازن) به اینکه تشکیلات آماده تشکیل کشور فلسطینی است، مغایرت دارد که این امر رهبران تشکیلات خودگردان را وادار کرده است تا خواستار تغییر توافقنامه پاریس شوند که روابط اقتصادی میان اسرائیل و تشکیلات خودگردان را تنظیم می کند.

این روزنامه کاهش کمکهای مالی خارجی به تشکیلات خودگردان را که سبب کاهش نقدیندگی و دشوار پرداخت حقوق کارمندان تشکیلات خودگردان طی ماههای گذشته شده است و همچنین مانع تراشی اسرائیل در برابر مسائل مالی تشکیلات بر وجود این بحران تاکید می کند.

هاآرتص نوشت کارشناسان اقتصادی می گویند بحران اقتصادی تشکیلات خودگردان سبب تردید افکنی برخی مسئولان تشکیلات خودگردان در سخنان سلام فیاض مبنی بر تکمیل ساخت نهادهای کشور فلسطینی شده است.