پیشروی گسترده نیروهای ارتش عراق و حشدالشعبی در مرز عراق و سوریه

نیروهای عراقی در طول شبانه‌روز گذشته موفق شدند حدود 11 هزار کیلومتر مربع از مناطق مرزی با سوریه را از وجود عناصر تروریستی پاکسازی کنند.

نیروهای ارتش عراق اوایل روز جمعه آخرین مرحله عملیات پاکسازی مناطق بیابانی سه استان از وجود عناصر تروریستی داعش را آغاز کردند. 

در این عملیات نیروهای ارتش عراق و حشدالشعبی آخرین مواضع تروریست‌های باقیمانده در استان‌های نینوی، صلاح‌الدین و الانبار را هدف قرار دادند.

نیروهای عراقی در این عملیات موفق شدند چندین روستا را در مناطق مرزی غرب عراق به طور کامل از اشغال تروریست‌های داعش آزاد کنند.

بر اساس گزارش منابع نظامی در طول شبانه‌روز گذشته نیروهای ارتش عراق موفق شدند 7 هزار کیلومتر مربع از اراضی بین استان‌های صلاح‌الدین، نینوی و الانبار را از وجود عناصر تروریستی پاکسازی کنند.

نیروهای بسیج مردمی عراق (حشدالشعبی) نیز موفق شدند در این عملیات 4300 کیلومتر مربع از اراضی تحت اشغال داعش را پاکسازی کنند.

با این پیشروی تمام منطقه تحت اشغال داعش در عراق به منطقه کوچکی در مرز مشترک این کشور با سوریه محدود شده که انتظار می‌رود این منطقه نیز طی روزهای آینده به طور کامل به کنترل نیروهای عراقی در آید.