خیزش فلسطینی ها برای مقابله با اسرائیل/ 2 شهید و 1114 مجروح

وزارت بهداشت فلسطین اعلام کرد حملات نظامیان رژیم صهیونیستی به فلسطینی‌ها طی دو روز گذشته (جمعه و پنجشنبه هفته گذشته) منجر به شهادت دو فلسطینی و مجروحیت 1114 تن شد.

بر اساس گزارش وبگاه «الرساله» نزدیک به حماس، در بیانیه وزارت بهداشت غزه آمده است 954 مجروح به صورت میدانی مداوا و 160 تن دیگر به بیمارستان‌های غزه، کرانه باختری و قدس منتقل شده‌اند.

بنا به گزارش مذکور، تعداد مجروحان کرانه باختری و قدس 935 و تعداد مجروحان غزه 179 تن اعلام شده‌ است؛ حال 5 تن از زخمی ها وخیم است و جراحات مابقی بین متوسط و سطحی گزارش شده است.

روز جمعه که در اعتراض به اقدام آمریکا برای به رسمیت شناختن قدس به عنوان پایتخت فلسطین اشغالی، «جمعه خشم» اعلام شد، درگیری‌هایی شدید میان جوانان فلسطینی و نظامیان رژیم صهیونیستی در کرانه باختری، قدس و غزه درگرفت.

دو جوان به شهادت رسیده «محمود المصری» (30 ساله) و «ماهر عطاالله» (45 ساله) از اهالی نوار غزه هستند.

وزارت بهداشت فلسطین شهادت شیرخوار فلسطینی را تکذیب کرد

جنگنده‌های رژیم صهیونیستی بامداد امروز (شنبه) به چند نقطه در نوار غزه حمله کردند که طی آن 15 نفر از جمله یک شیرخوار  به نام «یوسف ابوشکیان» زخمی شدند.

وزارت بهداشت فلسطین شهادت این نوزاد شیرخوار را تکذیب کرد؛ اشراف القدره سخنگوی وزارت بهداشت فلسطین اعلام کرد وضعیت این نوزاد فعلا تحت کنترل است اما نیاز به معاجله مستمر دارد.

پیکر دو شهید از محل بمباران یکی از پایگاه‌های مقاومت در نوار غزه بیرون کشیده شد و تعداد شهدا به 4 تن رسید.

حماس: انتفاضه آغاز شده است

حماس اعلام کرد «انتفاضه مبارک» آغاز شده و تا بازگرداندن کامل حقوق فلسطین، متوقف نخواهد شد. حماس در بیانیه دیشب خود از تمامی گروه‌ها و مردم فلسطین درخواست کرد این انتفاضه را ادامه دهند.

این جنبش فلسطینی از همه خواست زیر پرچم مقاومت متحد شوند و به اقدامات مقاومتی خود علیه رژیم صهیونیستی ادامه دهند. در همین خصوص خالد مشعل رئیس سابق دفتر سیاسی جنبش حماس در گفت‌وگویی با شبکه خبری «الجزیره» اعلام کرد که برخی کشورهای عربی با آمریکا هماهنگ هستند اما از آنان انتظار می‌رود که مواضعی روشن و مشخص در حمایت از قدس بگیرند و از آمریکا بخواهند از این اقدام عقب‌نشینی کند