تظاهرات هزاران نفر در اعتراض به فساد مالی نتانیاهو، در تل‌ آویو

منابع خبری شامگاه شنبه گزارش دادند، ده ها هزار نفر در اعتراض به فساد مالی بنیامین نتانیاهو نخست وزیر رژیم صهیونیستی در تل آویو تظاهرات کردند.

به گزارش پایگاه خبری العرب الیوم، تظاهرات کنندگان در اعتراض به قوانینی که مانع از تحقیقات پلیس رژیم صهیونیستی درباره فساد اقتصادی بنیامین نتانیاهو می شود اعتراض کردند.

تظاهرکنندگان همچنین خواستار تحقیقات پلیس در خصوص فساد مالی دولت رژیم صهیونیستی شدند.

شرکت کنندگان در این تظاهرات با سر دادن شعارهایی خواستار استعفا و محاکمه بنیامین نتانیاهو شدند.

مناطق دیگر سرزمین های اشغالی نیز شاهد تظاهرات های مشابه بوده است.

پیش تر برخی منابع خبری گزارش دادند که پارلمان رژیم صهیونیستی به دنبال تصویب قانونی است که این اجازه را به نخست وزیر رژیم صهیونیستی می دهد تا پایان دوران نخست وزیریش از محاکمه و بازجویی خلاص شود.

نخست وزیر رژیم صهیونیستی تاکنون چند مرتبه به اتهام فساد مالی در پرونده هایی معروف به 1000 و 2000 بازجویی شده است.

پلیس چند ماه قبل، از نتانیاهو در دو مورد بازجویی کرده بود: اول دریافت هدیه از بازرگانان که به 'پرونده 1000' معروف شده است و دوم که به 'پرونده 2000' معروف است چند مورد گفت وگو با 'ارنون موزس' ناشر روزنامه صهیونیستی یدیعوت احرونوت برای پوشش خبری بهتر از نتانیاهو، در مقابل شکایت از روزنامه ' اسرائیل الیوم ' است که رقیب یدیعوت احرونوت به شمار می رود.

نتانیاهو در پرونده دیگری متهم است که نزدیکانش در قرارداد خرید زیردریایی از آلمان ، حق کمیسیون دریافت کرده اند.

روزنامه های صهیونیستی پس از تکمیل تحقیقات پرونده فساد مالی بنیامین نتانیاهو نخست وزیر رژیم صهیونیستی پیش بینی کردند که زندان یا خانه نشینی در انتظار او است.

مدت نخست وزیری نتانیاهو در سال 2019 پایان می یابد.