ترس رسانه آمریکایی از تاکتیک هایی ترامپ درباره کره شمالی

پایگاه اینترنتی نشریه نیویورک تایمز در سرمقاله خود نوشت: آزمایش موشکی اخیر کره شمالی، موشکی که به زودی قابلیت حمل کلاهک هسته ای و اصابت به خاک آمریکا را بدست خواهد آورد، دولت ترامپ را در مسیر مشکل ساز جدیدی قرار داده است. در مدت یک هفته:

نیکی هیلی، نماینده آمریکا در سازمان ملل گفت هنوز معلوم نیست با وجود تنش ها با کره شمالی ورزشکاران آمریکایی می توانند در مسابقات المپیک زمستانی در کره جنوبی شرکت کنند یا نه. سارا سندرز، سخنگوی کاخ سفید کمی بعد از این اظهارات گفت هیچ تصمیم رسمی در این مورد گرفته نشده است.

- ژنرال مک مستر، مشاور امنیت ملی آمریکا گفت خطر جنگ با کره شمالی هر روز بیشتر می شود، یعنی ما برای حل این مشکل در یک مسابقه هستیم.

-سناتور لیندزی گراهام هشدار داد که ما در حال نزدیک شدن به یک درگیری نظامی هستیم و پنتاگون باید اعزام خانواده های 28 هزار نیروی آمریکایی به کره جنوبی را برای زندگی در کنار عزیزانشان در پایگاه نظامی متوقف کند.

این اظهارات درحالی ایراد شده که نیروی هوایی آمریکا و کره جنوبی روز دوشنبه مانور نظامی مشترکی را آغاز کردند. دولت ترامپ امیدوار است که ترش ناشی از تهدیدها باعث شود تا کره شمالی از زرادخانه هسته ای اش که شامل حداقل 20 سلاح هسته ای و موشکهایی برای حمل آنهاست، دست بردارد. دولت ترامپ برای افزایش فشارها بر کره شمالی امید بیش از حدی به چین دارد.

کارشناسان خارجی می گویند تهدیدهای دولت ترامپ شاید توخالی نباشد و مقامات بطور جدی به حمله به کره شمالی و زرادخانه سلاح های هسته ای و موشکی آن فکر می کنند. سناتور دموکرات تامی داک ورث گفت اغلب آمریکائی‌ها متوجه نیستند که تا چه اندازه به جنگ نزدیک شده ایم. در گزارش اخیر بخش خدمات پژوهشی کنگره آمده است که هرگونه اقدام نظامی می تواند پیامدهای فاجعه باری برای شبه جزیره کره، ژاپن و کل منطقه به همراه داشته باشد و با توجه به احتمال استفاده از سلاح های هسته ای توسط کره شمالی و مداخله چین، فقط در کره جنوبی ممکن است ده ها هزار تلفات داشته باشد.