"بهاءالدین حسن" در گفتوگو با خبرنگار بینالملل خبرگزاری فارس در ارتباط با بازگشت سفیران آمریکا و فرانسه به دمشق گفت: امیدوارم بازگشت سفیران کشورهای غربی به سوریه به خاطر بازگشت ثبات آرامش و ثبات سوریه باشد نه اینکه توطئههای بیگانگان بار دیگر ثبات و آرامش سوریه را هدف قرار دهد و نا آرامی در این کشور گسترش پیدا کند. البته در شرایط کنونی ما نمیدانیم که هدف واقعی آنان از بازگشت به سوریه چیست؟ اما به نظر میرسد بازگشت آنان نشان اعتراف غربیها به این نکته است که سوریه در مسیر صحیح گام برمیدارد.


حضور گسترده نامزدهای مستقل درانتخابات

این نماینده پارلمان سوریه با اشاره به برگزاری انتخابات شوراهای محلی در سوریه گفت: در این انتخابات نامزدهای مستقل به صورت گسترده در آن شرکت داشتند و فهرست نامزدهای وابسته به احزاب سیاسی دوره‌های قبلی حضور بسیار کمرنگی داشتند. امیدوارم برگزاری این انتخابات در راستای تأمین منافع کشور قرار بگیرد و باعثپیشرفت جامعه سوریه شود.


شرکت معارضان جوان در انتخابات

وی درباره حضور معارضان در این انتخابات گفت: من نمی‌دانم که گروه‌های معارض در این انتخابات به صورت فعال شرکت کرده‌اند یا خیر اما این نکته می دانم که دولتمردان دمشق بسترهاب لازم برای برگزاری انتخابات آزاد شفاف را فراهم کردند. به همین جوانان معارض در این انتخابات حضور داشتند.


ایحاد ثبات براساس راهکارهای داخلی

این نماینده پارلمان سوریه با تأکید بر اینکه دولت دمشق رابطه تنگاتنگی با ملت سوریه دارد، گفت: در بین سوری ها افرادی هستند که موافق دولتند و بعضی‌ها انتقادهایی نسبت به آن دارند. بنابراین نمی‌توانیم بگویم که بر معارضان پیروز شده ایم یا خیر. پیروزی زمانی است که ثبات و آرامش بر کشور حاکم شود. ثبات و آرامش وقتی بر سوریه حاکم خواهد شد که بدون اتکا به طرح‌های بیگانگان باشد. یعنی ثبات و آرامش بر اساس راهکارهای داخلی ایجاد می‌شود نه طرح‌های خارجی.


پذیریش قانون اساسی جدید از سوی مردم

این سیاستمدار سوری با اشاره به دستور بشاراسد برای انجام اصلاحات در قانون اساسی و قوانین مربوط به انتخابات و احزاب گروه‌های سیاسی سوریه گفت: ما منتظریم که کمیته بازنگری و اصلاح قانون اساسی کارش تمام شود و پیش نویس قانون اساسی جدیدی ارائه دهد که مورد پذیرش تمام اقشار ملت سوریه باشد. پس از آن انشاءالله شاهد آرامش و ثبات در کشور خواهیم بود.


دولت آینده به رهبری بشار اسد

این نماینده پارلمان سوریه درباره چشم‌‌انداز تحولات سیاسی در کشورش گفت: یک دولت قوی که از حمایت اقشار مختلف مردمی برخوردار باشد در آینده قدرت را در دست خواهد گرفت و با این اقدام وحدت ملی به کشور بازخواهد گشت البته دولت آینده به رهبری بشار اسد خواهد بود.

شکست توطئه ها علیه دمشق

بهاء الدین حسن در پایان درباره توطئههای آمریکا و برخی کشورهای عربی علیه سوریه گفت: بنده معتقدم این توطئه با شکست مواجه شده است و اگر برخی ها مدعی هستند توطئهها هنوز با شکست مواجه نشدند انشاءالله به زودی شکست خواهد خورد.