به گزارش فارس در مقاله ای به قلم مکس بلومنتال در سایت الاخبار آمده است: در ماه اکتبر بخشهایی از محوطهی دانشگاه کالیفرنیا در برکلی چهره ای نظامی به خود گرفت. این امر در حاشیه نشست اربن شیلد ۲۰۱۱ به وقوع پیوست. این نشست سالیانه که نمایشی از توانمندیهای گروه ضربت است، در راستای ترویج واکنشهای متقابل، همکاری و رقابت میان نیروهای پلیس ضد شورش که بازوی اجرایی نهادهای مجری قانون در سرتاسر آمریکا و ملل خارجه هستند، سازماندهی شده است.

*ضرب و شتم تفنگ دار اسبق آمریکا بدست پلیس

در این بازه‌ زمانی شهرداری منطقه‌ «آلمیدا»، در حال سازماندهی نیروی خود در جهت رویارویی قریب‌الوقوع با گروه جنبش «تسخیر» بود، که چادرهایی را در مرکز شهر «اوکلند» بر پا کرده بودند. در این رویارویی که یک ماه بعد به وقوع پیوست، نیروهای شهربانی توان سرکوبی خود را با استفاده از گلوله های پلاستیکی و گاز اشک آور به معترضان نشان دادند. در پی این درگیری صدها نفر و از جمله یکی از سربازان اسبق آمریکا در جنگ با عراق به شدت مجروح شد. به گفته‌ مجله‌ «پلیس» که زیر مجموعه‌ای‌ از انتشارات تجاری نهادهای نظارتی بر اجرای قانون است، نهادهای نظارت بر اجرای قوانین که با معترضان جنبش تسخیر درشمال «کالیفرنیا» درگیر شده بودند از نشست «اربین شیلد» به دلیل کارگروهی موثرشان تقدیر کردند.

*حضور نیروهای رژیم صهیونیستی و بحرینی در «اربین شیلد»

در کنار یگان‌های پلیس آمریکا، پلیس‌های مرزی اسرائیل موسوم به «لیمام» نیز مشغول تمرین بودند. این گروه مدعی آنست که به طور ویژه برای عملیات ضد تروریستی تعلیم دیده است، اما بر خلاف این ادعا، بیشتر شهرت این گروه نشات گرفته از ترور رهبران فلسطینی و سابقه‌ی طولانی در سرکوب و تجاوز به نوار غزه و کرانه‌ی باختری است. در «اربین شیلد» همچنین شاهد حضور یگانی از نظامیان بحرینی بودیم که به تازگی به سرکوب تظاهرات مسالمت آمیز و دموکراتیک مردم بحرین پرداخته، بر روی اردوگاه آنان آتش گشوده و مانع انتقال زخمی‌ها به بیمارستان شدند. اگرچه حضور نظامیان بحرینی خود معمای جدیدی است، اما از آن جالب‌تر رسانه ای نشدن حضور پلیس شبه نظامی اسرائیل در این نشست بود که مبین دورنمای امنیتی آمریکا پس از حادثه‌ی ۱۱ سپتامبر است.

* رسوخ شیوه‌های اسرائیلی در نهادهای امنیتی آمریکا

رسوخ شیوه‌های اسرائیلی در نهادهای امنیتی آمریکا در هر لایه به چشم می‌خورد و اخیرا خود را در شیوه‌ برخورد با معترضان جنبش تسخیر «وال استریت» نشان داده است. در گزارشات خبری آمریکا هنگامی که از اسرائیل یاد می‌شود، تنها به موفقیت‌های سازمان امنیت ملی که از همکاری با اسرائیل بدست آمده اشاره می‌شود و از تبعات همکاری با کشوری که به نقض آشکار حقوق بشر متهم است سخنی به میان آورده نمی‌شود. اما در عین حال این رسانه‌ها گاه و بیگاه در گزارشات خبری خود به پوشش خبری مبنی بر رسوخ شیوه های اسرائیلی در سیستم امنیتی آمریکا می‌پردازند. اما این موضوع تاکنون به عنوان موضوعی مهم در مباحثات ملی مطرح نشده است. هرچه باشد، همکاری میان پلیس آمریکا و پلیس اسرائیل تنها یکی از ابعاد همکاری‌ها میان این دو است.

* بکارگیری روش‌های ضد تروریستی در برخورد با معترضان جنبش تسخیر

نیروهای پلیس محلی آمریکا با بکارگیری تاکتیک‌های صهیونیستی که در طی ۶۳ سال اشغال، سرکوب و بیرون راندن مردم محلی فلسطین از سرزمین مادریشان کسب کرده‌اند، به کنترل محله‌های مسلمان نشین و مهاجرنشین در شهرهای آمریکا پرداخته‌اند. در عین حال، افسران سابق ارتش اسرائیل به منظور هدایت عملیات امنیتی در فرودگاه‌ها و مراکز خرید به کار گرفته شده‌اند، که همین امر منجر به گسترش موجی از پرونده سازی‌های نژادی، ارعاب و بازجوی های FBI از افراد بی‌گناه و غیر مطلع شده است. افشای اقدام پلیس «نیویورک» در بکارگیری روش‌های ضد تروریستی در برخورد با معترضان جنبش تسخیر در پارک «زاکوتی» در مرکز «منهتن»، تنها یکی از آخرین نمونه‌هایی از فعالیت‌های موسوم به مبارزه با تروریسم است. افشاگری‌هایی از این دست موجب می‌شود که سوالات بی شماری در مورد میزان بکارگیری تاکتیک‌های اسرائیلی در سرکوب جنبش تسخیر مطرح شود.

*آموزش افسران برجسته‌ی آمریکائی توسط نیروهای امنیتی اسرائیل

پس از حادثه‌ی ۱۱ سپتامبر، هنگامی که وحشت بر مردم مستولی شد، مقامات نهادهای اجرای قانون و نیروهای فدرال از نیروهای امنیتی اسرائیل درخواست آموزش و راهنمایی نمودند و از همین جا بود که فرایند اسرائیلی سازی آغاز شد. این لابی صهیونیستی - آمریکایی جوی متشنج را به وجود آورد که در پی آن هزاران افسر برجسته‌ آمریکایی، به منظور تعلیم در کنار نیروهای نظامی اسرائیل، با صرف هزینه های هنگفت به سرزمین‌های اشغالی اعزام شدند تا جایی که افسران پلیسی که به اسرائیل اعزام نشده اند، از استثنائات محسوب می‌شوند.

*خاطرات افسران آمریکایی از حضور در اسرائیل

«ترنس دبلیوگسنر» رئیس اسبق کنگره‌ آمریکا بر این باور است که اسرائیل هارواردی برای آموزش فعالیتهای ضد تروریستی است. «کتی لینر» رئیس پلیس «واشنگتن دی سی» خاطرنشان می‌کند که هیچ تجربه ای در زندگی حرفه ای او تاثیرگزارتر از سفر به اسرائیل نبوده است. «بارنت جونز» رئیس پلیس «آن آربر» میشیگان درباره‌ی اسرائیل می‌گوید: اسرائیل خط مقدم مبارزه با تروریسم است و ما هم اکنون در جنگ جهانی قرار داریم.

* شکنجه های مردم عراق و افغانستان متاثر از تعالیم اسرائیلی

«کارن گریین برگ» مدیر دانشکده‌ حقوق و مرکز مطالعات ملی «فوردهام» و کارشناس تروریسم و آزادی‌های مدنی می‌گوید: تاثیر اسرائیل بر نهادهای اجرای قانون در آمریکا به حدی گسترده است که حتی عملکرد پلیس‌های خیابانی متاثر از آن است. گریین برگ گفت: پس از حادثه‌ یازده سپتامبر در بسیاری از زمینه‌ها به سمت اسرائیل دست نیاز دراز کردیم که از آن جمله می‌توان آموزش طرق شکنجه دادن اشاره کرد. به عنوان مثال شکنجه‌هایی که در عراق و افغانستان به کار گرفته می‌شود توسط اسرائیلی‌ها آموزش داده شده است. پیروی از خط مش اسرائیلی‌ها مضرات بسیاری دارد که هم اکنون تحت عنوان فعالیتهای ضد تروریستی در حال نفوذ و گسترش در تمام ابعاد زندگی آمریکایی‌ها است؛ و این همان چیزی است که قبلا قابل پیش بینی بوده است.

* JINSA اتاق فکر مشترک یهودی - آمریکایی

در بطن همکاری میان نیروهای آمریکایی - اسرائیلی مجری قانون، موئسسه ی یهودی امور امنیت ملی(JINSA) قرار دارد. JINSA اتاق فکر مشترک یهودی - آمریکایی است که به دلیل سیاستهای جدید محافظه کارانه در قبال فلسطین و اتخاذ دیدگاه های تخاصمی علیه ایران شهرت یافته است. «ریچارد برلی» و «داگلاس فیس» دو تن از مشاوران اسبق JINSA و مشاورین «ناتان یاهو» نخست وزیر اسرائیل، در زمان «جرج بوش» در وزارت دفاع آمریکا مشغول به فعالیت بوده و نقش انکارناپذیری در حمله به عراق و اشغال آن ایفا کرده‌اند.
JINSA مدعی شده که به واسطه‌ی برنامه های آموزشی نیروهای اجرائی متضمن قانون(LEEP) بیش از ۹۰۰۰ تن از مقامات اجرائی را در سطوح فدرال، ایالتی و شهری تحت تعلیم قرار داده است. «ریچارد فیونتس»، ناظر پیشین ایالتی «نیوجرسی» پس از حضور در نشست JINSA۲۰۰۴ که در اسرائیل برگزار شد و در آن ۳۵ تن از افسران نهاد های مجری قانون نیز حضور داشتند، اظهار داشت: اسرائیلی‌ها روش برقراری امنیت در «نیوجرسی» را تغییر دادند.

* نشست ۲۰۰۴ LEEP و اهداف آن

طی نشست ۲۰۰۴ LEEP، JINSA۱۴ تن از مقامات ارشد مجری قانون در آمریکا را برای دریافت دستورالعمل‌هایی از همتایان اسرائیلی خود گرد هم آورد. JINSA در وب سایت خود می‌نویسد «این مقامات آمریکایی به نحوی آموزش دیده بودند که امنیت را در مراکز خرید، مکانهای ورزشی و سالن‌های کنسرت برقرار کنند. این گروه در حالی که توسط ژنرال سایمون پری از وابستگان به پلیس اسرائیل و افسر اسبق موساد همراهی می‌شدند از دیوار حائل بازدید کردند. به گفته‌ی JINSA، مقامات آمریکایی با طرز تفکر بمبگذاران انتحاری و راههای شناسایی آنان آشنا شده و کشتار به روش اسرائیلی‌ها نیز به آنها آموزش داده شد. روزنامه‌ نیویورک تایمز در گزارش خود می‌نویسد: اگر چه معمولا به مامورین پلیس گفته می‌شود که در هنگام درگیری سینه‌ متهمان را هدف قرار دهند، لیکن افسران اسرائیلی تاکید دارند که در راستای پیشگیری از فعال کردن چاشنی‌های احتمالی در زیر لباس متهمان، سر آنان را هدف قرار دهند.»
«کتی لی نر» که هم اکنون ریاست سازمان پلیس «واشنگتن دی سی» را بر عهده دار، در میان مقامات اعزامی به اسرائیل توسط JINSA حضور داشت. «لی نر» می‌گوید: از یگان‌های بمب گذار، گروه ضربت و یگانهای ویژه‌ی پلیس اسرائیل چیزهای زیادی آموختم. هنگامی که در آنجا تحت تعلیم بودم، ۸۲ صفحه یاداشت برداری کردم که بعدها با استفاده از آن دایره‌ مبارزه با تروریسم داخلی را در سازمان پلیس «واشنگتن دی سی» تاسیس نمودم.
برخی از روسای پلیس که در برنامه‌ی «لیپ» JINSA شرکت کرده‌اند، تحت نظر دایره‌ی تحقیق و تجسس پلیس(PERF) که گروهی خصوصی و مرتبط با سازمان امنیت داخلی است، فعالیت کرده ا ند. «چاک وکسلر، مدیر اجرایی PERF به حدی نسبت به این برنامه خوش بین بود که تا سال ۲۰۰۵ تعداد بسیاری از مقامات عالی رتبه‌ پلیس آمریکا را به اسرائیل اعزام نمود تا تحت تعلیم همتایان اسرائیلی خود قرار گیرند.»
هنگامی که «وکسلر» اعتراف کرد که گروهش حملات پلیس علیه معترضان جنبش تسخیر را در ۱۶ شهر آمریکا هماهنگ کرده است، PERF در معرض رسوایی قرار گرفت. بر پایه‌ اطلاعات بدست آمده، مقامات بیش از چهل شهر از PERF برای سرکوب معترضان جنبش تسخیر و دیگر فعالیت‌های اعتراضی درخواست کمک نموده‌اند. از «وکسلر» پاسخی مبنی بر پذیرش انجام مصاحبه دریافت نشد.

* گروه ADL رابط میان نیروهای پلیس آمریکا و سازمان اطلاعات و امنیت اسرائیل

در کنار JINSA، گروه ADL نیز خود را به عنوان رابطی میان نیروهای پلیس آمریکا و سازمان اطلاعات و امنیت اسرائیل مطرح کرده است. اگر چه ADL خود را به عنوان گروه مدافع حقوق مدنی یهودیان معرفی می‌کند، لیکن با انتشار لیست سیاهی از سازمان‌های مدافع حقوق فلسطین و محکوم نمودن طرح ایجاد مرکز اجتماعات مسلمانان در مرکز نیویورک در نزدیکی سازمان تجارت جهانی، جنجال به پا کرده است. این جنجال از آنجایی آغاز شد که برخی از مخالفان این پروژه از جانب دیگران به اتخاذ دیدگاه های متعصبانه و غیر منطقی متهم شدند.

* دوره‌ آموزشی پیشرفته ADL در زمینه های مبارزه با تروریسم

به واسطه‌ دوره آموزشی پیشرفته ADL در زمینه های مبارزه با تروریسم و گروه های افراطی، بیش از ۷۰۰ تن از پرسنل نهاد های اجرایی قانون از ۲۲۰ مرکز فدرال و مراکز محلی که شامل FBI، CIA، می‌شدند توسط پلیس و فرماندهان اطلاعات و جاسوسی اسرائیل تحت تعلیم قرار گرفتند. طی سال جاری، ۱۵ تن از مقامات عالی رتبه‌ پلیس آمریکا برای آموزش به اسرائیل اعزام شدند تا تحت تعلیم هیئت امنیتی قرار گیرند. به گفته‌ ADL، از زمان آغاز این طرح در سال ۲۰۰۳ در اسرائیل، بیش از ۱۱۵ تن از ماموران فدرال، ایالتی و محلی نهادهای اجرای قانون مورد آموزش قرار گرفتند. «توماس رایت» جانشین رئیس پلیس فیلادلفیا اظهار کرد که یقینا شرکت در دوره های آموزشی ADL، یکی از بهترین تجارب کاری او محسوب می‌شود. رابطه‌ی ADL با سازمان پلیس آمریکا به حدی گرم است که مامورین ADL نیز به همراه پلیس‌های دی سی به گشت زنی می‌پردازند.

* ADL و اهداف آموزشی آن

ADL مدعی شد که از طریق برنامه های جامعه و نهادهای اجرای قانون بیش از ۴۵ هزار تن از مقامات آمریکایی نهاد های اجرای قانون را تحت آموزش قرار داده است. در وب سایت ADL آمده است این برنامه‌ها بر اساس تاریخچه‌ هولوکاست و با هدف آشنایی و درک بیشتر ماموران با وظایف خود در سازمان پی ریزی شده است. تمام ماموران جدید FBI و سازمان جاسوسی آمریکا ملزم به شرکت در این برنامه های آموزشی هستند که با سه برنامه‌ آموزشی FBI تلفیق شده است. شایان ذکر است که شرکت کنندگان در این دوره ملزم به بازدید از موزه‌ هولوکاست نیز هستند.

* «آوی دیچر» یکی از چهره های برجسته‌ی دولت اسرائیل

در میان چهره های برجسته‌ دولت اسرائیل که تاثیر بسزائی بر اقدامات مقامات آمریکایی اجرای قانون گزارده است می‌توان به «آوی دیچر» رئیس اسبق سرویس امنیت داخلی «شین بت» و عضو «نسات» اشاره کرد که به تازگی قانونی ضد دموکراسی را معرفی نموده که به شکل گسترده ای مورد انتقاد قرار گرفته است. در جریان انتفاضه‌ دوم «دیچر» دستور چندین فقره بمب گذاری در مناطق پر جمعیت فلسطینی از جمله «الدرج» غزه را صادر نمود که به موجب این بمب گذاری‌ها ۱۵ تن که در میان آنان ۸ کودک به چشم می‌خورد کشته و ۱۵۰ تن نیز زخمی شدند. «دیچر» گفت: تنها فکر ما پس از اتمام موفقیت آمیز هر عملیات، گام بعدی است.
علیرغم دیدگاه های دوگانه‌ی «دیچر» در قبال حقوق بشر و ارزشهای دموکراتیک، وی نقش بسزائی را در حفظ روابط میان نیروی امنیتی اسرائیل و نهادهای آمریکایی اجرای قانون، ایفا می‌کند. در سال ۲۰۰۶ هنگامی که «دیچر» به عنوان وزیر امنیت عمومی فعالیت می‌کرد، پیش از حضور در گردهمایی سالانه‌ی روسای پلیس بین الملل، در «بوستون» و «ماساچوست» سخنرانی کرد. در این سخنرانی «دیچر» که در کنار «رابرت مولر» رئیس FBI و دادستان کل «آلبرتوگنزالس» نشسته بود در جمع ۱۰ هزار نفری افسران پلیس آمریکا اظهار کرد که رابطه‌ تنگاتنگی میان مبارزه با جنایتکاران و مبارزه با تروریسم وجود دارد. «دیچر» اذعان کرد که پلیس آمریکا حقیقتا با تروریستهای جنایتکار مبارزه می‌کند. «اشوتیتد پرس» در گزارش خود خاطر نشان کرد که در میان تشویق شدید حضار «مولر»، «دیچر» را در آغوش گرفته و او را الگوی خود در مبارزه با تروریسم معرفی کرد.
یک سال پس از سخنرانی «دیچر»، او و «میشل چرتف» دبیر سازمان امنیت داخلی، سند همکاری امنیتی به امضاء رساندند که به موجب آن طرفین ملزم به همکاری نسبت به تامین امنیت فرودگاه‌ها و برنامه ریزی در شرایط بحرانی شدند. در سال ۲۰۱۰ «ناتیلیانو» دبیر امنیت داخلی با وزیر راه و ترابری اسرائیل قراردادی را در زمینه‌ی تامین امنیت فرودگاه‌ها منعقد کرد به که به موجب آن، پرسنل نهاد های اجرای قانون سازمان امنیت آمریکا می‌توانند آزادانه وارد اسرائیل شوند. «ناپالیتانو» در اجلاس اخیر AIPAC، در «اسکات دیل» «کالیفرنیا» اظهار کرد: رابطه‌ی میان آمریکا و اسرائیل هرگز به این مستحکمی نبوده است.

* حادثه‌ یازده سپتامبر و نقش آن در روابط امنیتی آمریکا و اسرائیل

پس از حادثه‌ یازده سپتامبر، همکاری با سازمان اطلاعات و امنیت اسرائیل، برای پلیس نیویورک در راس امور قرار گرفت. تنها چند ماه پس از حملات ۱۱ سپتامبر NYPD افسر رابطی را به عنوان مودی دائم مالیاتی در «تلاویو» مستقر کرد.

* «ری کلی» و نقش او در استحکام روابط میان NYPD با اسرائیل

تحت رهبری کمیسر پلیس «ری کلی»، روابط میان NYPD با اسرائیل روز به روز عمیق‌تر شده است. «کلی» در اولین سفر خود در اوایل سال ۲۰۰۹ به اسرائیل، از حملات متعدد و همه جانبه اسرائیل به نوار غزه حمایت کرد. در این حملات که سه هفته به طول انجامید، ۱۴۰۰ نفر کشته شدند. شدت حملات به حدی بود که کمیته‌ حقیقت یاب سازمان ملل، اسرائیل را به ارتکاب به جنایات جنگی محکوم کرد.
«کلی» در همان سال برای سخنرانی در «هرزیلیا» به اسرائیل بازگشت. این کنفرانس، گردهمایی سالانه‌ مقامات دولتی نو محفظه کاران امنیتی است که در مورد تهدید های احتمالی دموگرافیک تبادل نظر می‌کنند. پس از این که «کلی» به روی سن رفت، جمعیت حاضر در این نشست از جانب «مارتین کرامر» یکی از دانشگاهیان طرفدار اسرائیل مورد خطاب قرار گرفتند، وی اظهار داشت که محاصره‌ غزه توسط اسرائیل در کاهش تعداد مردان جنگی موثر است، و اگر ماموران ایالتی قادر به کنترل آنان نباشند، افرادی هستند که قادرند این کار را انجام دهند.

* مامورین مخفی NYPD در مراکز عمومی

در «نیویورک نیز NYPD واحد دموگرافیک مخفی را سازماندهی کرد که وظیفه‌ی آن جاسوسی و زیر نظر گرفتن اجتماعات مسلمانان در شهر است. این واحد با حمایت همه جانبه و ارایه اطلاعات از جانب CIA آغاز به کار کرد. هنوزاز رئیس اسبق پایگاه اطلاعاتی» سیا «که در خاور میانه مشغول به جمع آوری اطلاعات برای این سازمان بوده نامی افشا نشده است. از سال ۲۰۰۲ NYPD مامورین مخفی را تحت عناوین» ریکر «و» ماسک کرالر «را به کتاب فروشی‌ها و رستوران‌های آمریکایی - پاکستانی اعزام کرد. وظیفه‌ی این گروه ارزیابی میزان خشم پاکستانی‌ها از حملات هوایی آمریکا به پاکستان بود. عده ای از این مامورین نیز به قهوه خانه های سنتی و مساجد فلسطینیان اعزام شدند تا از نحوه‌ سازماندهی مالی و انسانی آنان اطلاعاتی کسب نمایند. در صورت مشاهده‌ مطالعه‌ آثار ادبی مشکوک در کتاب فروشی‌ها ابتدا اقدام به جمع آوری اطلاعات از آن فرد نموده و در صورت عدم دست یابی به اطلاعات مورد نیاز، تحقیقات جامع‌تری از کتاب فروش به عمل می‌آمد.»
آنگونه که یکی از مقامات اسبق پلیس در مصاحبه با «اسوشیتد پرس» اظهار کرد: یگان دموگرافیک NYPD تحت تاثیر شدید اسرائیلی‌ها قرار دارد، به طوری که تلاش دارد با الگو گرفتن از مقامات اسرائیلی از نحوه‌ کنترل مردم در کرانه‌ی غربی سود جسته و از این الگوها در جهت تحت نظر گرفتن افراد استفاده کند.

* سیاست‌های کلی رژیم صهیونیستی در برخورد با غیر یهودیان

پیرو سیاست‌های کلی رژیم صهیونیستی، مامورین امنیتی در فرودگاه بین المللی «بن گوریون» افراد غیر سفید پوست و غیر یهود، بالاخص اعراب را تحت بازرسی‌های ویژه قرار می‌دهند. از این میان مسافرانی که بیش از همه مورد آزار قرار می‌گیرند، شهروندان فلسطینی هستند که باید ۴-۵ ساعت مورد بازجویی و تفتیش بدنی قرار گیرند. مامورین فرودگاه از میان این مسافرین تعدادی را انتخاب نموده و به اتاقی موسوم به اتاق اعراب منتقل نموده و با سوالات تحقیرآمیز مورد بازجویی قرار می‌دهند. برخی از فلسطینیان تا زمان برخاستن هواپیما حق صحبت نداشته و در طول پرواز از جانب کادر پرواز تهدید می‌شوند. در یکی از موارد مامورین امنیتی فرودگاه، کودکی ۶ ماه را برای بازرسی بدنی بیدار کردند. نمونه های از این دست آنقدر فراوانند، که نمی‌توان آنها را به تفصیل شرح داد. در سال ۲۰۰۷ سازمان حمایت از حقوق مدنی لیستی از این موارد تهیه کرده و به دادگاه مدنی ارجاع داد.

*رسوخ شیوه های اسرائیلی در فرودگاه های اصلی آمریکا

علیرغم این که سیستم امنیتی خطوط هوایی اسرائیل مزایای مشکوکی دارد و آزادی‌های مدنی را نقض می‌کند لیکن در حل رسوخ در فرودگاه های اصلی آمریکا نیز است. پرسنل امنیتی فرودگاه بین المللی «لوگان» بوستن توسط پرسنل اطلاعات و امنیت اسرائیل تحت تعلیم تکنیکهای روانشناسی در مواجهه با شهروندان آمریکایی قرار گرفته‌اند، این تکنیک‌ها پیش از این بر روی فلسطینیان آزمایش شده است. بکارگیری این شیوه های جدید از ماه اگوست آغاز شد، در این شیوه ماموران موسموم به مامورین رفتارشناس در ترمینال فرودگاه خود را در صف‌های طولانی و در میان مردم دیگر جا دادند. گمان بر این است که این شیوه های نوین در فرودگاه های دیگر آمریکا نیز مورد استفاده قرار گیرد. «پرسی شیفی» تحلیلگر خطرات احتمالی، که اسرائیلی الاصل بوده و در مرکز تکنولوژی حمل و نقل و مسائل لوژستیک «ماساچوست» مشغول به فعالیت است اظهار کرد: نیاز است که این تدابیر شدید تر شود.
امروزه، در «مال آو آمریکا» که یکی از مراکز بزرگ خرید در «بلومینگتون» منیستوتا است و از جاذبه های توریستی محسوب می‌شود، شیوه های برقراری امنیت به روش اسرائیلی اجرا می‌شود. این شیوه های جدید با استخدام «مایکل روزین» از گروهبانان ارتش اسرائیل در سال ۲۰۰۵ آغاز شد. «روزین» که سابقا در واحد امنیتی سگ دار فرودگاه «بن گوریون» در اسرائیل فعالیت داشت به نیروهای تحت امر خود دستور داد که اوضاع را به دقت زیر نظر گرفته و کوچک‌ترین نشانه های مشکوک را گزارش کنند. به گزارش مرکز تحقیقات و بازرسی، تیم «روزین» سالانه حدود ۱۲۰۰ فروشنده را مورد بازجویی و استنطاق قرار می‌دهند.

یکی از هزاران نفری که به چنگ مامورین «روزین» افتاد «نجام قریشی»، مغازه دار پاکستانی - آمریکایی بود که پدرش تصادفا تلفن همراه خود را در رستوران جا گذاشت. یک روز پس از این ماجرا، مامورین FBI به درب منزل وی مراجعه کرده و در مورد اشخاص احتمالی که قصد آسیب زدن به آمریکا را داشته باشند سوالاتی پرسیدند. این بازجویی دو ساعت و نیم به طول انجامید. قریشی در حالی که اشک می‌ریخت از تجربه‌ وحشتناک خود برای خبرنگاران سخن گفت. در همین حال، مرد دیگری که «امیل خلیل» نام داشت به دلیل عکسبرداری از بندرگاه توسط مامورین FBI بازداشت و مورد بازخواست قرار گرفت.
«روزین» در مصاحبه ای با روزنامه‌ی «آمیرکن جووش ورلد» اظهار داشت: ترس از حملات تروریستی به نقطه ای تاریک در زندگی آمریکایی‌ها مبدل شده است. تا زمانی که این دیدگاه وجود داشته باشد، امثال «روزین» نگرانی مالی نخواهند داشت.

* بهره گیری از تاکتیک‌های ضد تروریستی برای سرکوب معترضان

مامورین پلیس ضد شورش، از تاکتیکهایی که پس ازحادثه ۱۱ سپتامبر به آنها آموزش داده شده بود برای سرکوب معترضان جنبش تسخیر وال استریت و برچیدن چادرهای آنان از پارک «زاکوتی» در مرکز «منهتن» استفاده کردند. به نوشته‌ «نیویورک تایمز» نیروهای پلیس نیویورک از تاکتیک‌های ضد تروریستی در حمله به پارک «زاکوتی» استفاده کردند. بهره گیری از تاکتیک‌های ضد تروریستی برای سرکوب معترضان غیر نظامی، خشونت‌های پلیس را کامل کرده است، به نحوی که شاهد پرتاب گاز اشک آور و گلوله های صوتی و پلاستیکی به سمت معترضان هستیم.

* برخورد یکسان پلیس آمریکا با معترضان، جنایت کاران و تروریست‌ها

با در نظر گرفتن میزان آموزش‌های پلیس نیویورک و دیگر نیروهای پلیس از سرویس اطلاعات ارتش اسرائیل، و نیز رضایتمندی شایان سران پلیس آمریکا از همتایان صهیونیست خود، این سوال مطرح می‌شود که پلیس آمریکا تا چه حد از شیوه های اسرائیلی در سرکوب جنبش تسخیر استفاده کرده است، و آیا در آینده برای سرکوب اعتراضات خیابانی دیگر از آنها استفاده خواهد کرد. پیش از این نیز استفاده از روشهای اسرائیلی برای سرکوب معترضان توسط نیروهای مجری قانون در آمریکا دیده شده است. این روش‌ها خشونت پلیس نسبت به افراد غیر نظامی را تشدید می‌کند. به گونه ای که تدریجا مرزهای موجود میان برخورد با معترضان، جنایت کاران و تروریست‌ها کم رنگ شده‌اند.
گرین برگ بر این عقیده است که پس از حادثهی ۱۱ سپتامبر دولت آمریکا چاره ای جز واکنش سریع نداشت، لیکن هم اکنون در سال ۲۰۱۱ قرار داریم و در سطح خیابان با افرادی که قصد هدایت هواپیما به ساختمانهای دولتی را دارند مواجه نیستیم، بلکه با جوانانی روبه رو هستیم که گمان دارند حقوق شهروندیشان پایمال شده است. اگرچه استفاده از سیاستهای اسرائیلی در برخورد با معترضان به امری عادی بدل شده است، اما اگر این روشها به سیاستهای کلی کشور وارد شوند، کشور را با چالشهای اساسی روبه روخواهند کرد.