دونالد  ترامپ؛ نامحبوب‌ترین رئیس‌جمهور آمریکا

نتایج نظرسنجی آسوشیتدپرس که روز گذشته (شنبه) منتشر شد نشان می دهد دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا رکورد نامحبوب ترین رئیس جمهور آمریکا را در نخستین سال ریاست از آن خود کرده است.

بر اساس این نظرسنجی، میزان رضایت از عملکرد ترامپ در نخستین سال ریاست او  به 32 درصد رسیده که از سپتامبر سال جاری میلادی حدود 10 درصد کاهش داشته است. 67 درصد از شرکت کنندگان در این نظرسنجی از اقدامات و عملکرد ترامپ ناراضی هستند.

در نظرسنجی دیگر آسوشیتدپرس، میزان بدبینی شرکت کنندگان نسبت به دولت ترامپ  و آینده  آمریکا مورد ارزیابی قرار گرفته است. طبق این نظرسنجی، از هر 10 آمریکایی 3 نفر معتقدند سیاست های ترامپ در مسیر صحیح قرار دارد. این در حالی است که  52 درصد اعلام کردند پس از ورود ترامپ به کاخ سفید در ماه ژانویه، شرایط کشور رو به وخامت رفته است.

همچنین در مقایسه با 23 درصد از شرکت کنندگان که معتقدند ترامپ وعده های خود را محقق کرده، 45 درصد آمریکایی ها بر این باورند که  ترامپ به وعده های انتخاباتی خود عمل نکرده است.

نظرسنجی اول با شرکت 1444 بزرگسال از تاریخ 30 نوامبر تا 4 دسامبر  با حاشیه خطای 3.4 درصد و نظرسنجی دوم با شرکت 1020 نفر از 7 تا 11 دسامبر با حاشیه خطای 4.3 درصد انجام شده است.