یک گور جمعی حاوی اجساد سرکرده‌های داعش کشف شد

کمیسیون امنیت در شورای استانداری «دیالی» عراق، یکشنبه از یافتن یک گور جمعی متعلق به سرکرده‌های داعش در نزدیکی مرزهای «صلاح الدین» خبر داد و اعلام کرد که این گور اجساد نزدیک به 50 تن از سرکرده‌های عرب و غیر عرب این گروه تروریستی را در خود جای داده است.

«صادق الحسینی» رئیس این کمیسیون امنیتی در گفت‌وگو با «السومریة» اظهار داشت: نیروهای امنیتی عراق با کمک نیروهای الحشد الشعبی، در اطراف حوض «المطیبیجة» و در مرزهای میان دو استان دیالی و صلاح الدین این گورجمعی را یافتند.این گور کاملا مخفی شده بود و یک منطقه سری برای داعش به شمار می‌رفت و داعش قصد داشت هویت مقتولان را پنهان کند و این گور بیانگر میزان خسارات وارده به تکفیری‌ها در المطیبیجة است.

«مزهر العزاوی» فرمانده «عملیات دجله»، روز شنبه در بیانیه‌ای از آغاز پاکسازی منطقه «مطیبیجه» ما بین استان دیالی و صلاح‌الدین از عناصر خاموش داعش خبر داد و گفت که نیروهای مختلف از ارتش و نیروهای امنیتی و الحشد الشعبی در این عملیات مشارکت دارند.

با وجود اعلام آزادسازی کامل عراق از تروریست‌های داعش، اما هنوز در برخی مناطق هسته‌های خاموشداعش حضور دارند و مقامات و فرماندهان عراقی بارها از فعالیت این هسته‌های خاموش هشدار داده‌اند.

دیروز نیز نیروهای مشترک عراق ۲۵ روستا را در این منطقه کاملا پاکسازی کردند.