تشکر آیپک از آمریکا به علت وتوی قطعنامه مربوط به قدس اشغالی

«آیپک»، کمیته با نفوذ روابط عمومی آمریکا و رژیم صهیونیستی، از وتوی قطعنامه پیشنهادی در شورای امنیت سازمان ملل درباره قدس اشغالی از سوی واشنگتن  حمایت و قدردانی کرد.

آیپک در بیانیه خود نوشت: ما عمیقا از ترامپ و موضع شجاعانه دولت وی درباره این مسئله تشکر می‌کنیم.

بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر رژیم صهیونیستی، نیز روز دوشنبه در پی اقدام سفیر آمریکا در سازمان ملل متحد به وتوی یک پیش نویس قطعنامه شورای امنیت این سازمان در رد تصمیم ترامپ درباره به رسمیت شناختن قدس به عنوان پایتخت فلسطین اشغالی، از وی تمجید کرد. او در حساب رسمی توییتر خود نوشت: «حقیقت، دروغ‌ها را مغلوب کرد. تشکر از تو، رئیس جمهور ترامپ. تشکر از تو، نیکی هیلی».

شایان ذکر است، آمریکا شب دوشنبه یک پیش‌نویس قطعنامه شورای امنیت سازمان ملل متحد را در رد تصمیم دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا، در خصوص به رسمیت شناختن قدس به عنوان «پایتخت» فلسطین اشغالی وتو کرد.

این اقدام آمریکا در حالی صورت گرفت که ۱۴ عضو دیگر شورای امنیت سازمان ملل متحد از این پیش‌نویس قطعنامه حمایت کردند. این وتو آمریکا که از سوی نماینده این کشور در سازمان ملل صورت گرفت، بر انزوای واشنگتن در خصوص اعلام ترامپ در این باره که سفارت آمریکا از تل‌آویو به قدس اشغالی منتقل خواهد شد، تاکید می‌کند.