واکنش روسیه به اقدام آمریکا در وتوی قطعنامه شورای امنیت

ولادیمیر سافرونکوف، نماینده دائم روسیه در سازمان ملل متحد، در واکنش به اقدام آمریکا در وتوی قطعنامه پیشنهادی مصر درباره شهر اشغالی قدس در نشست دوشنبه شب شورای امنیت سازمان ملل، اعلام کرد مسکو از راه حل تشکیل کشور مستقل فلسطین با مرکزیت شرق قدس حمایت می‌کند.

او گفت: «مسکو آمادگی دارد نقش میانجی بی‌طرف را در حل مناقشه فلسطین و اسرائیل ایفا کند».

نماینده دائم روسیه در سازمان ملل درباره تصمیمات و اقدامات یکجانبه که به تشدید درگیری و تنش میان فلسطین و رژیم صهیونیستی منجر می‌شود، هشدار داد.

سافرونکوف همچنین بر درخواست سرگئی لاوروف، وزیر امور خارجه روسیه، از شورای امنیت سازمان ملل برای «بررسی جامع اوضاع خاورمیانه» تاکید کرد.

آمریکا دوشنبه شب پیش‌نویس قطعنامه پیشنهادی مصر درباره شهر قدس را وتو کرد. در پیش‌نویس قطعنامه پیشنهادی مصر به شورای امنیت سازمان ملل تاکید شده بود هر گونه تغییر در مرز‌های چهار ژوئن سال ۱۹۶۷ به رسمیت شناخته نشود و از همه کشور‌های جهان درخواست شد از انتقال هیئت‌های دیپلماتیک خود از تل‌آویو به قدس خودداری کنند.

این اقدام آمریکا در حالی صورت گرفت که ۱۴ عضو دیگر شورای امنیت سازمان ملل از این پیش‌نویس قطعنامه حمایت کردند. این وتوی آمریکا بر انزوای واشنگتن در خصوص اعلام ترامپ درباره انتقال سفارت آمریکا از تل‌آویو به قدس اشغالی، تاکید می‌کند.