واکنش روسیه به حضور نیروهای ناتو در مرز این کشور

«سرگئی شویگو» وزیر دفاع روسیه امروز جمعه اعلام کرد ناتو تمرینات نظامی خود در نزدیکی مرزهای روسیه را از سال 2012 تاکنون دوبرابر کرده است. مسکو به دقت تمرینات نظامیان ناتو را زیر نظر دارد.

شویگو در سخنرانی خود در نشست وزارت دفاع روسیه اظهار کرد: «سامانه دفاع موشکی آمریکا که در اروپا مستقر شده به سطح عملیاتی "آماده باش اولیه" رسیده است.» وی در ادامه افزود تعداد نیروهای نظامی ناتو که در نزدیکی مرزهای روسیه مستقر شده اند، در سه سال گذشته از 10 هزار به 40 هزار نفر افزایش یافته اند.

وزیر دفاع روسیه همچنین اظهار کرد: «در کشورهای حوزه بالتیک و لهستان، چهار گردان ضربتی، یک تیپ زرهی مجهز از ارتش آمریکا و ستاد مشترک نیروهای نظامی ناتو در لهستان و رومانی مستقر هستند.»

شویگو اظهار کرد اخیرا ناتو تمرینات نظامی و عملیات های نظارتی خود را در نزدیکی مرزهای روسیه گسترش داده است. وی همچنین تاکید کرد: «ما قطعا با هرگونه تلاش برای نقض حریم هوایی و دریایی روسیه شدیدا برخورد خواهیم کرد.»

وزیر دفاع روسیه در ادامه سخنانش افزود: «ارتش روسیه در حال پیشرفت سخت افزاری است و تا سال آینده به تجهیزات جدیدی دست خواهد یافت. 10 سامانه دفاع موشکی اس-400 نیز به سامانه های دفاعی ارتش روسیه افزوده خواهد شد.