تعقیب ناو جنگی روسیه از سوی ناوچه انگلیسی

نیروی دریایی سلطنتی انگلیس روز سه شنبه با انتشار بیانیه ای اعلام کرد ناوچه انگلیسی «اچ ام اس آلبانز» یک رزم ناو روسی را که به مرزهای آبی انگلیس نزدیک شده بود، تعقیب و همراهی کرد.

در این بیانیه آمده است: «ناوچه انگلیسی اچ ام اس آلبانز در روز کریسمس یک ناو جنگی روسی را در دریای شمال و در نزدیکی قلمرو آبی انگلیس تحت تعقیب قرار داد. این ناوچه در 23 دسامبر به منظور زیر نظر قرار دادن تحرکات ناو روسی نزدیک آب های انگلیس از بندر پورتسموث فراخوانده شده بود.»

بر اساس اطلاعیه منتشر شده از سوی نیروی دریایی سلطنتی انگلیس، این ناوچه تا اواخر روز سه شنبه به بندر پورتسموث بازخواهد گشت.

«گاوین ویلیامسون» وزیر دفاع انگلیس، در اظهار نظری در خصوص این حادثه گفت: «ما در دفاع از قلمرو آبی خود هیچ تردیدی نخواهیم داشت و هیچ گونه تجاوزی را تحمل نخواهیم کرد. ما در حفاظت از کشور، مردم و منافع ملی انگلیس هیچ بیمی به خود راه نخواهیم داد.»

به گفته نیروی دریایی سلطنتی انگلیس، این نخستین باری نیست که در زمان تعطیلات کریسمس یک ناو روسی از سوی ناوهای انگلیسی تحت تعقیب قرار می گیرد. در شب سال نو نیز یک ناوچه انگلیسی برای همراهی و تعقیب یک ناو روسی فراخوانده شد.