تونس از امارات خواست عذرخواهی کند

تونس از امارات خواسته است به دلیل خودداری از پذیرفتن مسافران زن تونسی به مقصد دبی، به طور رسمی عذرخواهی کند.

روز جمعه، شرکت هواپیمایی مسافربری امارات از پذیرفتن مسافران زن تونسی از این کشور به مقصد دبی خودداری کرد. مقامات امارات پس از آن اعلام کردند این اقدام به دلایل امنیتی صورت گرفته و ادعا کردند این تصمیم به دلیل «تهدید‌های تروریستی» اتخاذ شده است.

این اقدام، خشم مردم تونس را برانگیخت. مقامات تونس روز یکشنبه اعلام کردند تمام پروازهای این شرکت هواپیمایی بین دو کشور به حالت تعلیق در خواهد آمد.

خمیس الجهیناوی، وزیر خارجه تونس روز دوشنبه در مصاحبه با یک شبکه رادیویی گفت همتای اماراتی او، با وی تماس برقرار کرده و به طور شخصی از وی عذرخواهی کرده است.

با این حال، وی گفت از آن‌جا که ممنوعیت پذیرفتن زنان تونسی، تبعیض به شمار می‌آید، لازم است این عذرخواهی به طور رسمی انجام شود.

الجهیناوی گفت: «من به وزیر خارجه امارات گفتم رویداد اخیر موجب شده است راهی برای ادامه اینگونه همکاری‌ها را نداشته باشیم.»

وی افزود: «امیدواریم مذاکراتی صورت بگیرد و اظهارات ما نیز در نظر گرفته شود. اما اوضاع کنونی پیچیده است.»

وی در ادامه سخنانش گفت: «این ممنوعیت پروازها تا هنگامی ادامه خواهد یافت که مسافران زن تونسی نتوانند در پرواز‌های شرکت هواپیمایی امارات پذیرفته شوند.»

وی افزود ممنوعیت پرواز هواپیمایی امارات به تونس تا زمانی برقرار خواهد بود که این شرکت هواپیمایی «به پیمان‌های بین‌المللی» پایبند شود.