حمله ترامپ به اف بی ای، مانعی در برابر اجرای عدالت است

دادستان سابق پرونده «واترگیت» معتقد است حمله توئیتری دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا به اف بی ای، مانعی در برابر اجرای عدالت است.

«جیل واین بنکس» در مصاحبه با ام اس ان بی سی با اشاره به حمله ترامپ به اف بی آی گفت:  این اقدام سدی در برابر اجرای عدالت به شمار رفته و تهدید شاهد محسوب می شود. او با کنایه به بازرسان اف بی آی هم عدالت را نقض می کند و هم می گوید بهتر است بیش از این کاوش نکنید و دنبال نتیجه نباشید؛ چرا که به شما حمله خواهد شد. او به عنوان رئیس جمهور آمریکا، همگان را خطاب قرار می دهد و با این اظهارات شرایط را برای آنها ترسناک می کند.

وی معتقد است ترامپ با اظهارات تهدید آمیز علیه اف بی آی، باعث ایجاد تداخل در روند تحقیقات می شود و این مانع اجرای عدالتی است که مردم آمریکا انتظار آن را دارند.

واین بنکس ادامه داد:  توئیت رئیس جمهور تهدیدی جدی برای ادامه تحقیقات اف بی آی و دموکراسی آمریکاست.

او همچنین اخراج «جیمز کومی»، رئیس سابق اف بی آی و ایجاد وقفه در روند تحقیق درباره احتمال دخالت روسیه در انتخابات آمریکا را یکی دیگر از اقدامات واضح ترامپ  در نقض عدالت و دموکراسی دانست.

شایان ذکر است رئیس جمهور آمریکا در روزهای اخیر حمله های لفظی خود علیه اف بی آی را افزایش داده است. او روز یکشنبه در یک رشته پیام توئیتری بار دیگر اقدامات «اندور مک کیب»، معاون رئیس پلیس فدرال آمریکا (اف بی آی) و جیمز کومی را که مسئول تحقیقات درباره ایمیل های هیلاری کلینتون بودند، زیر سوال برد.

ترامپ روز گذشته نیز در حمله جدید توئیتری به اف بی آی، با اشاره به ادعای تبانی ستاد انتخاباتی خود با روسیه نوشت: « این پرونده جعلی است. ستاد انتخاباتی کلینتون و کمیته ملی دموکرات‌ها، بودجه این پرونده را فراهم کرده اند. پلیس اف بی آی (بعد از این همه مدت) قادر به تأیید ادعا‌های مطرح شده در این پرونده نیست. اف بی آی آلوده است؛ و آن‌ها این چرندیات هیلاری شیاد را مبنایی برای پیگرد ستاد (انتخاباتی) ترامپ قرار دادند.»

در حال حاضر، رابرت مولر، ماموریت ویژه تحقیق در مورد احتمال دخالت روسیه در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا را بر عهده دارد.