نیمی از آلمانی‌ها خواستار کناره‌گیری مرکل هستند

 یک نظرسنجی جدید نشان داد مردم آلمان تمایلی به صدراعظمی مجدد آنگلا مرکلندارند و خواستار کناره گیری وی از قدرت هستند. این رقم نسبت به نظرسنجی سه ماه پیش افزایش قابل توجهی داشته است.

با وجود اینکه مرکل بیشتر کرسی های پارلمان آلمان را در انتخابات سپتامبر به دست آورد، تلاش های وی برای تشکیل دولت ائتلافی هنوز به جایی نرسیده است.

نتایج یک نظرسنجی جدید از سوی موسسه «یوگاو» نشان داد 47 درصد شرکت کنندگان خواستار کناره گیری مرکل از قدرت هستند. این در حالی است که در نظرسنجی سه ماه پیش 36 درصد مردم آلمان موافق کناره گیری مرکل بودند. در نظرسنجی جدید تنها 36 درصد آلمانی ها موافق تداوم صدراعظمی مرکل هستند.

پس از آنکه حزب دموکرات مسیحی آلمان اکثریت خود را از دست داد، تلاش برای تشکیل دولت ائتلافی فضای سیاسی آلمان را با بحران مواجه کرد. مذاکرات مرکل با حزب سبز و دموکرات های آزاد در ماه نوامبر نتیجه ای نداشت. با این حال، حزب دموکرات مسیحی آلمان امیدوار است مذاکرات با سوسیال دموکرات ها به نتیجه برسد.

آنگلا مرکل از سال 2005 تاکنون صراعظمی آلمان را بر عهده داشته است؛ اما حمایت های مردمی از وی در سال های اخیر به دلیل سیاست های مهاجرتی و گشودن مرزها بر روی پناهجویان با کاهش مواجه شده است. اروپا در حال حاضر با بزرگترین بحران مهاجرتی از جنگ جهانی دوم تاکنون مواجه است.