آمار‌هایی که دروغ ترامپ درباره میزان محبوبیتش را فاش می‌کند+ نمودار

«دونالد ترامپ»، رئیس جمهور آمریکا روز گذشته (جمعه) با اشاره به نظرسنجی «فاکس اند فرندز» مدعی شد که محبوبیت وی با باراک اوباما برابر است.

وی در حساب توییتر خود نوشت: درحالی که رسانه های جعلی علاقه دارند درباره رقم پایین محبوبیت من سخن بگویند، فاکس اند فرندز به تازگی یک نظرسنجی منتشر کرده است که نشان می دهد محبوبیت من در 28 دسامبر 2017 برابر با محبوبیت باراک اوباما در 28 دسامبر سال 2009 و 47 درصد است. این درصد به رغم پوشش های گسترده منفی درباره ترامپ و دروغ گویی درباره روسیه است.

این در حالیست که در همه نظرسنجی های مورد قبول، محبوبیت ترامپ از نخستین روزی که وارد کاخ سفید شده است از همه رؤسای جمهور پیشین آمریکا بخصوص باراک اوباما کمتر است.

بارزترین نمونه آن نظرسنجی گالوپ است که هر سه روز یکبار و هر هفته میانگین نظرسنجی ها را منتشر می کند. بر اساس میانگین سه روزه نظرسنجی گالوپ در 28 دسامبر 2009، محبوبیت باراک اوباما 51 درصد و نارضایتی مردم از عمکرد وی، 43 درصد بوده است. این در حالیست که محبوبیت دونالد ترامپ در 28 دسامبر سال جاری میلادی 38 درصد است و سطح نارضایتی مردم از عملکرد وی 56 درصد اعلام شده است.

میانگین هفتگی نظرسنجی گالوپ هم حاکی از نتایج مشابهی است. در هفته منتهی به 27 دسامبر سال 2009، محبوبیت اوباما 51 درصد بود. این در حالیست که در هفته منتهی به 24 دسامبر 2017، محبوبیت ترامپ 37 درصد اعلام شد.

نظرسنجی های دیگر هم ادعای ترامپ را درباره برابری محبوبیتش با اوباما رد می کند. بر اساس نظرسنجی سی ان ان، در اواسط ماه دسامبر، محبوبیت ترامپ 35 درصد بود. این درحالیست که محبوبیت اوباما در دسامبر سال 2009، 54 درصد اعلام شده بود.  نظرسنجی سی ان ان همچنین حاکی از آن است که دونالد ترامپ محبوبیت بسیار پایین تری در مقایسه با دیگر رؤسای جمهور پیشین خود دارد.

 آمار‌هایی که دروغ ترامپ درباره برابری محبوبیتش با اوباما را فاش می‌کند+ نمودار

نظرسنجی سی بی اس هم حاکی از اخلاف 14 درصدی محبوبیت باراک اوباما و دونالد ترامپ است. محبوبیت ترامپ در آن بازه زمانی اعلام شده 36 درصد و محبوبیت باراک اوباما 50 درصد بود. نظرسنجی ان بی سی نیوز حاکی از اختلاف 6 درصدی در  محبوبیت ترامپ و اوباماست؛ اما سطح نارضایتی مردم از عملکرد ترامپ 56 درصد و از اوباما 46 درصد بود.