توئیت‌های ترامپ درباره کره شمالی تهدید علیه بشریت است

سردبیر «بولتن دانشمندان اتمی» آمریکا در سرمقاله ماهانه این نشریه، توئیت های دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا علیه کره شمالی را «خطر»  نابودی همه بشریت توصیف کرد.

«جان مک لین» در مقاله ای نوشت: توئیت های ترامپ این احتمال را افزایش می دهد که کره شمالی از معمولی ترین تمرینات نظامی در منطقه تفسیر اشتباهی برداشت کند و اقدامات نظامی این کشور را به دنبال داشته باشد. همین حرکت برای آغاز یک جنگ همه جانبه و نابودی نسل بشر کافی است.

وی در بخش دیگری از این مقاله  آورده است: توئیت های رئیس جمهور ترامپ درباره کره شمالی تهدیدی برای موجودیت بشر است.

بولتن دانشمندان هسته ای آمریکا نشریه ای غیرفنی است به واسطه مطالب و جلد آن موسوم به «ساعت روز قیامت» از اهمیت ویژه ای در میان عموم مردم این کشور برخوردار است. این نشریه  در مورد خطر سلاح های هسته ای، تغییرات آب و هوایی و فناوری های مخرب در حال ظهور اطلاعات ارزشمندی می دهد.

رئیس جمهور آمریکا در جدیدترین پیام توییتری خود علیه کیم جونگ اون، رهبر کره شمالی، با لحن توهین آمیزی نوشت: «کیم جونگ‌اون، رهبر کره شمالی اخیرا گفته است که دکمه حمله هسته‌ای همیشه روی میز او قرار دارد. یک نفر در داخل کشور قحطی‌زده و گرسنه کره شمالی به او بگوید که من هم روی میزم یک دکمه هسته‌ای دارم که هم بزرگتر و قوی‌تر از دکمه اوست و هم خیلی خوب عمل می‌کند!»

پیش از آن رهبر کره شمالی در سخنرانی تلویزیونی خود به مناسبت آغاز سال نوی میلادی بار دیگر اعلام کرد خاک آمریکا در تیررس موشک های هسته ای این کشور  قرار دارد. او گفت: سراسر خاک آمریکا در تیررس تسلیحات هسته‌ای کره شمالی است و دکمه حمله هسته‌ای همیشه روی میز من است. این یک واقعیت است نه یک تهدید.»