طعنه موگرینی به تصمیم ترامپ

"فدریکا موگرینی" مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا تأکید کرد، اروپا بر خلاف کشورهایی که تلاش می کنند جلوی ورود سایرین را به کشورشان ببندند، درهای خود را باز گذاشته است.

وی که به کوبا سفر کرده، گفت: من به خوبی می دانم که در حال حاضر برخی تلاش می کنند کوبا را منزوی کنند. ما اروپایی ها، بر عکس، می خواهیم نشان دهیم که ما بیش از هر کس دیگری به شما نزدیک تریم. [ما می خواهیم به شما نشان دهیم] که کوبا و کوبایی ها تنها گذاشته نشده اند و تنها گذاشته نخواهند شد. در واکنش به آنهایی که دیوار می سازند و درها را می بندند، ما اروپایی های می خواهیم از طریق همکاری و گفت‌وگو پل بسازیم و درها را باز کنیم. ما همچنین تلاش می کنیم تا گفت‌وگوی اروپا- کوبا در خصوص حقوق بشر را رسمی کنیم؛ گفت‌وگویی که ما با بیش از چهل کشور داشته ایم.

وی افزود بازسازی پل های گذشته بی فایده است و فقط اوضاع را بدتر می کند. قدرت واقعی در گفت‌وگو و همکاری است. ما این نیاز را احساس می کنیم- منظورم وظیفه اخلاقی است- که بر موانع قدیمی غلبه کنیم؛ همان وظیفه یا تکلیف ایجاد فضاهای جدید برای همکاری و مطمئنا وظیفه تخریب نکردن [همکاری هایی] که طی سال ها با مشقت ایجاد شده اند. تجربه به ما درس می دهد که اتحادیه اروپا و کوبا، در صورتی که با هم همکاری کنیم، می توانیم تأثیر مثبتی در سراسر جهان ایجاد کنیم. مسیر داشتن جهان صلح آمیزتر و نظم عادلانه جهان به همکاری نیاز دارد. همکاری ما، زندگی مردم کوبا، اروپا، آمریکای لاتین و در بسیاری از جاهای دیگر را ارتقا می دهد. در این روزهای سخت، اتحادیه اروپا به عنوان شریکی قابل اعتماد عمل می کند تا با نابرابری ها مبارزه کند، تا برای توسعه و سعادت کوبا، آمریکای لاتین و منطقه کارائیب تلاش کند.