رئیس سیا: کره شمالی با قدرت تهدید هسته ای فاصله دارد!

«مایک پمپئو» رئیس سازمان اطلاعات مرکزی آمریکا( سیا) خاطرنشان کرد، کره‌شمالی «چند ماه» با دستیابی به قدرتی، که می‌تواند تهدید هسته‌ای علیه شهرهای آمریکا شود، فاصله دارد.

پمپئو، روز گذشته در گفت‌وگو با شبکه تلویزیونی «سی‌بی‌اس»، گفت: «همه چیز مثل همیشه است... بله چند ماه، نمی‌توانم بیشتر از آن بگویم.» رئیس سیا این اظهارات را پس از آن مطرح کرد که مجری برنامه به پمپئو متذکر شد که وی در ماه اکتبر گذشته سخنانی مشابه درباره قدرت موشکی پیونگ‌یانگ و تبدیل شدن به تهدیدی برای شهرهای آمریکا، ایراد کرده است.

رئیس سیا به این موضوع به صورت مفصل اشاره نکرد که آیا آمریکا و همپیمانانش توانسته‌اند از سرباز فراری کره‌شمالی به کره‌جنوبی اطلاعاتی به دست آورند یا خیر.

هنگامی‌که از وی درباره ادعاهایی که گفته می‌شود کم‌انگاشتن قدرت هسته‌ای پیونگ‌یانگ شکستی برای دستگاه اطلاعاتی آمریکا است، گفت: «واشنگتن ارزیابی‌های پیشرفته‌ای از آمادگی رزمی نیروهای مسلح کره‌شمالی دارد.»

روزنامه نیویورک‌تایمز، روز گذشته به نقل از منابعی در دولت واشنگتن گزارش داده بود که نهادهای اطلاعاتی ایالات متحده به این مساله اذعان دارند که قابلیت‌های هسته‌ای و موشکی پیونگ‌یانگ را دست کم گرفته‌اند.

رئیس سیا همچنین در گفت‌وگو با سی‌بی‌اس، ادعا کرد که روسیه و دیگران تلاش می‌کنند که انتخابات در آمریکا را بی‌اعتبار کنند.

مایک پمپئو در پاسخ به این سوال، که آیا مسکو در حال حاضر تلاش می‌کند تا انتخابات ایالات متحده را بی‌اعتبار سازد، گفت: «بله، دهه‌هاست که این کار را می‌کنند.»

وی بدون ارائه جزئیات بیشتر، گفت: «من همچنان نگرانم، نه فقط از جانب روس‌ها بلکه همچنین به خاطر تلاش سایرین در این زمینه. ما دشمنان زیادی داریم که به دنبال بی‌اعتبار کردن دمکراسی غربی هستند.»

انتخابات بعدی آمریکا قرار است در ماه نوامبر سال 2018 برگزار شود و جمهوری‌خواهان تلاش می‌کنند کنترل خود بر کنگره را همچنان حفظ کنند.