دخالت آمریکا در انتخابات ریاست جمهوری روسیه

سفارت روسیه در آمریکا در بیانیه‌ای در صفحه فیس‌بوک خود اعلام کرد تلاش‌های واشنگتن به منظور اعمال فشار بر مقامات روسیه در آستانه انتخابات ریاست جمهوری آینده این کشور پذیرفتنی نیست.

در بیانیه سفارت روسیه در آمریکا آمده است: «ما برای مقامات تندرو در آمریکا آرزوی خونسردی می‌کنیم. اقداماتی مانند طرح درخواست برای صدور مجوز شرکت فرد خاصی در انتخابات روسیه و دیگر تلاش‌های ریاکارانه به منظور اعمال فشار بر مقامات روسیه ناپذیرفتنی است و به مثابه دخالت مستقیم در امور داخلی روسیه محسوب می‌شود.»

سفارت روسیه در واشنگتن همچنین اعلام کرد: «طرح اتهامات مختلف از سوی مقامات مختلف در آمریکا مبنی بر اینکه تصمیم برای جلوگیری از ثبت نام برخی نامزد‌ها در انتخابات روسیه انگیزه‌های سیاسی داشته است، کاملا بی‌پایه و اساس است و سیاسی کاری محسوب می‌شود. همچنین رویکرد مقامات آمریکایی در شبهه‌افکنی در فرایند انتخابات آتی ریاست جمهوری روسیه اقدامی غیر دموکراتیک و فاقد ارزش به شمار می‌رود و باید توجه داشت همه این اقدامات همزمان با طرح موجی از ادعا‌های غیرواقعی و دروغ درباره دخالت روسیه در فرایند انتخابات دیگر کشور‌ها صورت می‌گیرد.»‌

سفارت روسیه همچنین ابراز امیدواری کرد مقامات آمریکایی در روند مشارکت شهروندان روس ساکن آمریکا در انتخابات ریاست جمهوری روسیه کارشکنی و اخلال نکنند. روسیه از راه‌اندازی مراکز رای‌گیری متعدد در دفاتر نمایندگی خارجی این کشور در شهر‌های مختلف آمریکا اعم از واشنگتن دی سی، هیوستون، نیویورک و سیاتل خبر داده است.