یمن عربستان را با 87 موشک بالستیک هدف قرار داد

ائتلاف متجاوز سعودی امروز چهارشنبه اعلام کرد که نیروهای ارتش و کمیته‌های مردمی یمن ده‌ها موشک بالستیک به عربستان شلیک کرده‌اند.

ترکی بن صالح المالکی در نشستی خبری گفت که نیروهای یمنی 87 موشک بالستیک به سمت شهرهای عربستان شلیک کرده‌اند و شلیک این موشک‌ها خساراتی بر جا گذاشته است.

وی برخی از طرف‌های منطقه‌ای را به تقدیم تکنولوژی‌های پیشرفته به نیروهای یمنی متهم کرد.

المالکی در ادامه مدعی شد: ما مستنداتی در خصوص حضور کارشناسان خارجی در یمن برای کمک به حوثی‌ها در اختیار داریم.

سخنگوی ائتلاف متجاوز سعودی گفت: بندر الحدیده نقطه آغاز عملیات‌ برای تهدید خطوط کشتیرانی است و ما از سازمان ملل می‌خواهیم که ماموریت نظارت بر بندر الحدیده را بر عهده بگیرد.

صالح الصماد رئیس شورای عالی سیاسی یمن روز سه‌شنبه در دیدار با معین‌شریم معاون نماینده ویژه سازمان ملل در امور این  کشور گفت: اگر ائتلاف متجاوز سعودی به حملات خود به الحدیده ادامه دهد، احتمال اقدام ما برای بستن خطوط کشتیرانی در دریای سرخ وجود دارد.

عربستان سعودی ضمن ائتلاف با برخی کشورهای عربی منطقه از ششم فروردین 94 حملات گسترده علیه یمن را کلید زد تا از این طریق بتواند «عبدربه منصور هادی» رئیس‌جمهوری مستعفی و فراری یمن را به قدرت بازگرداند که این حملات به‌جز ویرانی یمن و کشتار هزاران انسان بی‌گناه نتیجه‌ای برای رژیم سعودی نداشته است.

نیروهای ارتش و کمیته‌های مردمی یمن در پاسخ به این تجاوز و ادامه حملات عربستان، مواضع متجاوزان را با موشک‌های بالستیک و غیر بالستیک هدف قرار می‌دهند.