کدام هتل ٥ ستاره عربستان بازداشتگاه شد؟

هتل پنج ستاره «ریتز کارلتون» در ریاض که از ماه نوامبر به مرکز بازداشت مقامات بلندپایه و شاهزاده های سعودی تبدیل شده بود، به روال کاری سابق خود بازگشت.

پس از آغاز موج دستگیری شاهزاده‌های سعودی و بازداشت آنها در «ریتز کارلتون» این هتل مجلل تقریبا تعطیل شد. در آن زمان، اتباع خارجی حاضر در این هتل بدون اطلاع قبلی به هتل های دیگری منتقل شدند. در حال حاضر پذیرش مسافر این هتل برای ماه فوریه آغاز شده است.

از ماه نوامبر بیش از 200 شاهزاده، وزیر و تاجر سعودی به اتهام فساد دستگیر و در این هتل و چند هتل دیگر بازداشت شدند. برخی از این افراد با پرداخت باج های سنگین چند میلیون دلاری آزاد شدند.

یکی از شاهزاده های سعودی بازداشت شده «ولید بن طلال» است. وی یکی از ثروتمندترین افراد جهان است که با خودداری از پرداخت رقم پیشنهادی در ازای آزادی اش، همچنان در بازداشت به سر می برد. از سوی دیگر، برخی از شاهزاده ها از جمله «متعب بن عبدالله» که به نظر می رسد یکی از رقبای محمد بن سلمان برای رسیدن به تاج و تخت بود، با پرداخت 1 میلیارد دلار آزاد شد.

سخنگوی هتل «ریتز کارلتون» اعلام کرد این هتل پنج ستاره از اواسط فوریه پذیرش مسافر خواهد داشت؛ با این شرط که احتمال لغو پذیرش وجود دارد.