اعتراضی خانواده‌های زندانیان سیاسی در مقابل پارلمان

ده ها نفر از اعضای خانواده های محکومان پرونده «حمله به ساختمان پارلمان کویت»، دیروز در برابر ساختمان پارلمان کویت تجمعی اعتراضی برگزار کردند.

خانواده های محکومان پرونده حمله به ساختمان پارلمان، از دولت کویت خواسته اند تا این متهمان را تا زمانی که حکم دادگاه تجدید نظر در خصوص آنها اعلام می شود، آزاد کنند.

بعد از ناکام ماندن اعتصاب غذای چند روز پیش متهمان این پرونده در زندان مرکزی کویت، خانواده های آنان تلاش می کنند با تجمع در برابر پارلمان حکم آزادی موقت یا حکم عفو تمام زندانیان سیاسی را دریافت کنند.

«نایف الهداس» یکی از نمایندگان پارلمان کویت به روزنامه العربی الجدید گفته که اعضای پارلمان تلاش می کنند تا به دولت فشار آورده تا حکم آزادی موقت این افراد را صادر کند به ویژه اینکه برخی از این متهمان از جمله نمایندگان پارلمان مصونیت قضایی دارند و زندانی کردن آنها اقدامی غیر قانونی است.

«نهار العنزی» برادر یکی از متهمان گفته اعتراض آنها به این دلیل است که دولت کویت افرادی را زندانی کرده که تلاش کرده بودند با فساد مقابله کنند.

دادگاه  کویت پیشتر ۷۰ چهره و فعال سیاسی کویتی از جمله چند نماینده پارلمان این کشور را به اتهام حمله به ساختمان پارلمان در سال ۲۰۱۱ به ۱ تا ۷ سال زندان محکوم کرده بود.  در سال ۲۰۱۱ علیه دولت شیخ «ناصر المحمد الصباح» نخست وزیر وقت کویت به اتهام فساد اعتراضاتی شکل گرفته بود که بخشی از آن حمله به ساختمان پارلمان کویت بود.