آماده باش ترکیه ای ها برای جنگ با کردهای سوریه

نیروهای امنیتی ترکیه در منطقه مرزی این کشور نزدیک به شهر عین‌العرب سوریه به حالت آماده‌باش در آمده‌اند.

 رجب طیب اردوغان رئیس‌جمهور ترکیه گفت که عملیات نظامی ترکیه علیه گروه‌های کرد در منطقه عفرین، با حمایت مبارزانی از معارض سوریه انجام خواهد شد.

وی روز دوشنبه نیز گفته بود که ما اقدامات لازم را برای نابودی نیروهای دموکراتیک سوریه به‌کار خواهیم بست.

 مولود چاووش اوغلو وزیر خارجه ترکیه نیز گفت که کشورش با عناصر مسلح یگان‌های حمایت مردمی کرد شاخه نظامی نیروهای دموکراتیک سوریه در هر جا که باشند، مبارزه خواهد کرد.

اوغلو اظهار داشت: ما با یگان‌های حمایت مردمی کرد مبارزه می‌کنیم همانگونه که با حزب کارگران کردستان در عفرین و شرق فرات و در هر منطقه‌ای مبارزه کردیم، زیرا این موضوع، مسأله‌ای حیاتی برای ما است.

تهدیدات ترکیه‌ در حالی مطرح شد که سخنگوی ائتلاف آمریکایی موسوم به ضدداعش روز شنبه  گفتکه این ائتلاف در آموزش یک نیروی 30 هزار نفری در خاک سوریه مشارکت خواهد کرد. این نیروها قرار است در مناطقی که کنترل آن در اختیار نیروهای دموکراتیک سوریه است مستقر شوند و امنیت در طول مرزهای سوریه و ترکیه را به‌عهده داشته باشند.

فعالان مرکز موسوم به دیده‌بان حقوق بشر وابسته به معارضان سوری روز دوشنبه گفتند که درگیری‌ها بین گروه‌های مسلح وابسته به ترکیه و نیروهای دموکراتیک سوریه در حومه شمالی حلب در مرز با ترکیه، تشدید شده است.