محبوبیت ترامپ به 38 درصد رسید

نتایج نظرسنجی گالوپ که به تازگی منتشر شده است نشان داد میانگین محبوبیت دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا در یک سال ورود وی به کاخ سفید 39 درصد است. این پایین ترین میانگین محبوبیت یک ساله رئیس جمهور آمریکا محسوب می شود. پس از ترامپ، پایین ترین رقم محبوبیت یک ساله متعلق به بیل کلینتون است که در سال نخست ریاست جمهوری اش سطح محبوبیت وی 49 درصد بود.

نظرسنجی هفتگی گالوپ هم نشان می دهد در حال حاضر سطح محبوبیت ترامپ 38 درصد است. 57 درصد شرکت کنندگان هم اعلام کردند از عملکرد رئیس جمهور خود رضایت ندارند.

از زمان ورود  ترامپ به کاخ سفید، نتایج بیشتر نظرسنجی ها محبوبیت وی را زیر 40 درصد نشان داده است. پایین ترن سطح محبوبیت برای ترامپ بر اساس نظرسنجی هفتگی گالوپ 35 درصد است.

رؤسای جمهور آمریکا تاکنون بارها توانسته اند میزان محبوبیت خود را بالا بکشند. به عنوان مثال سطح محبوبیت بیل کلینتون در ژوئن 1993 به 37 درصد رسیده بود. این درحالی است که او توانست محبوبیت خود را بالا بکشد و در سال 1996 دوباره در انتخابات پیروز شود. هری ترومن هم محبوبیتی کمتر از 40 درصد داشت. اما در دور بعدی انتخابات ریاست جمهوری هم توانست رقبایش را شکست دهد.