به گزارش العالم ، "نافی بیلای "کمیسرعالی حقوق بشر با تاکید براینکه مقامات رژیم بحرین نیاز به اتخاذ تدابیری ضروری برای اعتمادسازی دارند، گفت که منامه باید بدون قید وشرط همه زندانیان سیاسی بحرینی که دادگاه های نظامی رژیم آل خلیفه آنها را فقط به اتهام مطالبه حقوق خود ازجمله آزادی بیان و آزادی اجتماعی محکوم کرده است،آزاد کند.

این درخواست سازمان ملل در حالی صورت می گیرد که مقامات رژیم بحرین با نتایج کمیته مستقل تحقیق درخصوص سرکوب تظاهرات موافقت کرده و وعده انجام اصلاحات را داده اند اما تاکنون اقدامی نکرده اند و اوضاع بحرین همچنان تنش آمیز است.

کمیته تحقیق در ۲۳ ماه نوامبر، استفاده افراطی و غیرقابل توجیه رژیم بحرین از زور برای سرکوب تظاهرات مردم این کشور را تایید و اذعان کرد که ۳۵ نفر از مردم کشته شده اند.

بیلای افزود: همچنان گزارش هایی از سرکوب تظاهرات مردم دریافت می کنیم و برغم بازداشت برخی عناصر امنیتی، انتظار داریم که نیروهای امنیتی به دلیل قتل غیرنظامیان و یا زخمی کردن آنها تحت تعقیب قرار گیرند.

هیاتی از کمیساریای عالی حقوق بشر از ۱۳ تا ۱۷ دسامبر به بحرین سفر کرد.

مدیر بخش هیات های ویژه در کمیساریای عالی حقوق بشر در گفتگو با خبرنگاران پس از بازگشت از بحرین گفت: شکاف و اختلاف میان خانواده حاکم بحرین وجود دارد.

وی به مقامات رژیم بحرین تاکید کرد که باید" عدالت پیشه کنند و از شکنجه مردم خودداری نمایند".