پاکسازی داعش با تفتیش خانه‌ به خانه شهر الرمادی

نیروهای امنیتی متشکل از عشایر و ارتش عراق بعد از وقوع یک خلل امنیتی در منطقه البوذیاب عملیات گسترده‌ای را به منظور تفتیش این منطقه آغاز کردند.

یک مقام امنیتی به این روزنامه گفت: به منظور شناسایی و یافتن نیروهای پنهان شده داعش نیروهای امنیتی دست به تفتیش خانه‌ها در منطقه زدند این بعد از آن بود که عناصر داعش خانه یک نیروی پلیس را هدف گرفتند.

این منبع فاش کرد، چند مسلح ناشناس عصر جمعه به خانه این افسر پلیس حمله کردند که باعث کشته شدن سه تن از اعضای خانواده او و زخمی شدن چهار تن دیگر شد.

وی همچنین اشاره کرد: نیروهای امنیتی به دنبال این حادثه مقررات منع آمد و شد را در این منطقه اجرا کردند.

اداره اطلاعات نظامی در دیالی، در بیانیه‌ای اظهار داشت، طی عملیات تفتیش و حمله به اطراف رودخانه "نارین" و "خلاویه" در جلولا سه مقر داعش تخریب شد.

در این راستا علی البیاتی، یکی از رهبران نیروهای حشد شعبی (بسیج مردمی) گفت: امنیت شهر موصل شکننده است و هر لحظه ممکن است فرو بپاشد.

رسانه‌ها به نقل از او نوشتند، عناصر مسلح از موصل فرار کرده‌ و در مناطق مرزی و صحرایی ساکن شده‌اند که به طور یکسان حملاتی را به نیروهای امنیتی و ساکنان این مناطق ترتیب می‌دهند.

از سوی دیگر، حاکم الزاملی، رئیس کمیسیون امنیت و دفاع در پارلمان امروز با وزیران دفاع، کشور و مسؤولان امنیتی به منظور بررسی تهدیدات امنیتی که در پایتخت اتفاق افتاده، دیدار می‌کند.

وی همچنین افزود: این نشست به منظور ارائه طرح‌هایی برای حفظ جان غیرنظامیان و مشغول نشدن دستگاه‌های امنیتی به تحولات سیاسی و دوری جستن این دستگاه‌ها از اختلافات فراکسیون‌های سیاسی و تعاملات آنها است.

حاکم الزملی اظهار داشت، تهدیدات امنیتی که اخیرا رخ داد با مشغول شدن فراکسیون‌های سیاسی به ائتلاف‌های انتخاباتی همزمان شد.

او همچنین افزود: تکرار این تهدیدات امنیت شهروندان و رزق و روزی آن‌ها را هدف قرار می‌دهد.