پیام جان کری به محمود عباس

این روزنامه صهیونیستی به نقل از برخی منابع در تشکیلات خودگردان فلسطیننقل کرده است که جان کری در پیام خود به محمود عباس از وی خواسته است قوی باشد و با زمان بازی کرده و هیچ گونه امتیازی به دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا ندهد؛ چرا که به گفته وی ترامپ زیاد مقاومت نخواهد کرد. طبق اعلام معاریو، در پیامی که جان کری فرستاده است از رئیس جمهور کنونی آمریکا با عبارات تحقیرآمیز نام برده شده است.

جان کری همچنین به فلسطینی ها نصیحت کرده با پیشبرد روند صلح، پایبند به مواضع اصولی‌شان باشند. وی همچنین گفته است تمامی تلاش هایش را برای حمایت از این مسأله و بسیج کشورهای اروپایی، عربی و جامعه جهانی بکار خواهد بست.

معاریو همچنین اعلام کرد بسیاری افراد در محافل هیئت حاکمه آمریکا و دستگاه اطلاعاتی این کشور از عملکرد ترامپ ناراضی هستند.

جان کری به این مسئول فلسطینی گفته است که وی به شدت در فکر آن است که در سال 2020 وارد رقابت های انتخابات ریاست جمهوری آمریکا شود. همچنین زمانی که از وی در خصوص مسن بودنش پرسش شده است، وی گفته است که سنش خیلی بیشتر از ترامپ نبوده و این هم مسأله خاصی نیست.

گفتنی است جان کری، وزیر خارجه سابق آمریکا و حسین آغا، مسئول فلسطینی نزدیک به محمود عباس واکنشی به این خبر از خود نشان نداده‌اند.

همچنین شایان ذکر است جان کری که از سال 2013 تا 2017 وزیر خارجه آمریکا بود، مسئول میانجی گری آمریکا برای حل بحران میان اسرائیلی ها و فلسطینیان تا پیش از قطع مذاکرات مستقیم در سال 2014 بود.