عربستان به خرید سامانه موشکی قطر واکنش نشان داد

«عبدالله المعلمی» سفیر و نماینده دائم عربستان سعودی در سازمان ملل متحد به تصمیم قطر برای خرید سامانه دفاع موشکی اس- ۴۰۰ از روسیه واکنش نشان داد.

وی در حاشیه اجلاس مجمع جهانی اقتصاد در داووس سوئیس، در این باره و به صورت کنایه و تلویحی به مساحت کوچک قطر، گفت: «آن‌ها کجا این سامانه‌ها را مستقر خواهند کرد؟»

رسانه‌های روسیه در این باره اعلام کردند قطر درصدد خرید سامانه موشکی اس ۴۰۰ از روسیه و مذاکرات در این باره پیشرفت‌هایی داشته است.

«فهد محمد العطیه»، سفیر قطر در روسیه، در این باره اعلام کرد مذاکرات برای خرید سامانه دفاع موشکی اس- ۴۰۰ به مراحل پیشرفته‌ای رسیده است. افزون بر سامانه دفاع موشکی، درباره خرید فناوری نظامی برای نیرو‌های زمینی نیز گفتگو می‌شود.

همان گونه که سفیر قطر اعلام کرد، قرارداد همکاری نظامی و فناوری در سفر ماه اکتبر وزیر دفاع روسیه به دوحه، بین قطر و روسیه امضا شد. العطیه در این باره اعلام کرد، این قرارداد زمینه همکاری نظامی بین دو کشور و خرید تجهیزات نظامی و آموزش و تربیت نظامیان و افسران را فراهم می‌کند و در آینده نزدیک وابسته نظامی قطر در مسکو و نیز وابسته نظامی روسیه در دوحه تعیین خواهند شد.