توقف سرمایه گذاری دانمارکی ها در فلسطین اشغالی

محافل دیپلماتیک رژیم صهیونیستی هدف از تصمیم پارلمان دانمارک را اجرای قطعنامه 2334 سازمان ملل که شهرک سازی های این رژیم را نقض قوانین بین المللی دانسته، عنوان کرده است.

همچنین پارلمان دانمارک در نظر دارد با تصویب این قانون، بر اشغالی بودن کرانه باختری از سوی رژیم صهیونیستی اصرار کند.

فلسطین الیوم اضافه کرد که سیاست رسمی اتحادیه اروپا اجرای توافق نامه های چند جانبه در ارتباط با کرانه باختری است و از تلاش های کمیساریای عالی حقوق بشر وابسته به سازمان ملل در ایجاد فهرست سیاه شرکت های صهیونیستی فعال در سرزمین های فلسطین، حمایت کند.

روزنامه صهیونیستی هاآرتص اعلام کرد که تصمیم پارلمان دانمارک همزمان با اقدام صندوق های بزرگ بازنشستگی این کشور در بیرون کشیدن سرمایه های خود از سرزمینهای اشغالی به دلیل اعتراض های مردمی و گزارش مرکز تحقیقات دانمارک از رابطه شرکت های این کشور با شهرک های صهیونیست نشین، گرفته شد.

صندوق بازنشستگی دانمارک (سامبنسیون) دارای سرمایه ای به ارزش 43.5 میلیارد دلار است . دانمارک تلاش می کند که سرمایه های خود را از شرکت های صهیونیستی فعال در کرانه باختری خارج نماید.

آنچه بیش از همه موجب خشم رژیم صهیونیستی شده این است که 13 توافق نامه مستقیم و دوجانبه میان اسرائیل و دانمارک در زمینه های هواپیمایی، فرهنگ، آموزش و پرورش، صنعت، مالیات و ویزا وجود دارد که انتظار می رود این تصمیم بر این قراردادها در آینده تاثیر منفی بگذارد.